نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۹ کد : ۹۷۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۶۰

نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان فعال این حوزه در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجانشرقی در این نشست پایین آمدن سن اعتیاد و فراگیر شدن آن در میان اقشار مختلف اعم از باسواد و بی سواد را نگران کننده بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های بالای که در دانشگاه ها و مراکز آموزشی در پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد وجود دارد، جامع دانشگاهی در مقایسه با سایر نهادها و دستگاه ها با اجرای طرح های کاربردی و عملیاتی در این راستا باید پیشگام باشند.

دکتر رضا استاد رحیمی در ادامه با اشاره به وجود برخی عوامل آسیب پذیری و امکان گرایش به اعتیاد در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان تصریح کرد: با پرکردن اوقات فراغت و برنامه ریزی صحیح برای افزایش نشاط و بهره مندی بیشتر از امکانات تفریحی و ورزشی می توان این آسیب اجتماعی را در اقشار مختلف به حداقل رساند.

دکتر شهرام واحدی مدیر مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به برخی عملکردها ی این مرکز در پیشگیر از اعتیاد و ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان از عزم جدی این مرکز برای پایش سلامت روان در این حوزه خبر داد.

دکتر علی پورزیاد مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز با اشاره به برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان در طول سال  از برگزاری اردوی ویژه برای دانشجویان جدیدالورود جهت آشنایی با سبک و اصول زندگی خوابگاهی خبر داد و گفت: مجموعه واحدهای دانشگاه تبریز برای بهبود سلامت  اجتماعی و روانی دانشگاهیان این دانشگاه و به خصوص دانشجویان به موازات پیشرفت تحصیلی آنان آماده ارایه خدمات متنوع است.

 


نظر شما :