آئین اختتامیه اولین دوره المپیاد نوآوری و خلاقیت در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۰ کد : ۹۷۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۸۲

آئین اختتامیه نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران، تحت عنوان« بالتازار کاپ » با تقدیر از حامیان مسابقات، نفرات و تیم هایی که در چالش های انفرادی و تیمی نسبت به سایر گروه ها خلاقیت بیشتری داشتند، در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مینا زلفی لیقوان دبیر این دوره مسابقات و رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در این آیین برگزاری این گونه مسابقات را مقدمه ای برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با کار گروهی و شکوفائی استعدادهای نهفته آنان بیان کرد و اظهار داشت: در این دوره مسابقات دانش آموزان  بدون  اتکاء بر مطالب کتابی با استفاده از خلاقیت خود  افق های جدیدی را در حل مسائل و چالش ها گشودند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در راستای برنامه های دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین همواره پذیرای جوانان ایده پرداز و خلاق است، تصریح کرد: مرکز رشد و فناوری این دانشگاه در فضایی به وسعت 7 هزار متر مربع، آماده پیشتیبانی مادی و معنوی از افراد خلاق و ایده پرداز برای تبدیل علم به ثروت است.

دکتر مهرداد امامی رئیس دفتر بنیاد ملی نخبگان در استان آذربایجانشرقی نیز در این آیین با اشاره به برخی از مشکلات موجود در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی نابغه پروری و کسب رتبه های برتر در کنکور گفت: این مسایل امروزه گریبانگیر دانش آموزان و خانواده های آنان شده و در این راستا از والدین درخواست می شود که به موازات تحصیلات رسمی دانش آموزان به خلاقیت و ایده پردازی این قشر هم توجه نمایند.

وی در خاتمه با اشاره به برخی از فعالیت ها و اقدامات بنیاد ملی نخبگان، از آمادگی این بنیاد برای همکاری هرچه بیشتر با دانشگاه تبریز و مرکز رشد و فناوری تاکید کرد.

آرش مدرسی دبیر اجرایی بالتازار کاپ نیز در این مراسم گفت: این دوره از مسابقات در سطح دانش آموزان پایه های هفتم تا دوازدهم دبیرستان و هنرستان در تمام رشته های تحصیلی با شرکت بیش از 300 نفر از دختران و پسران برگزار شد.

یادآور می شود: نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران، تحت عنوان« بالتازار کاپ » با حضور 60 تیم از 20 موسسه از شهر تبریز به مدت دو روز در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شده بود.

 

 


( ۲ )

نظر شما :