بررسی نحوه اخذ گرنت برخی از طرح های اروپائی در قالب برنامه حمایتی اراسموس پلاس در دانشگاه تبریز

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۱ کد : ۹۵۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۸۱

نحوه اقدام و شیوه اخذ گرنت برخی از طرح های اروپائی در قالب برنامه حمایتی اراسموس پلاس (ERASMUS +) توسط دو نفر از اساتید دانشگاه های اتریش و رومانی و با حضور اعضای کارگروه توسعه همکاری های بین المللی دانشگاه تبریز معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، پرفسور بروست از دانشگاه سالزبورگ اتریش در این آیین با تاکید بر اینکه در عصر حاضر آموزش صرف کافی نیست و برای حل مشکلات عدیده از قبیل تغییرات اقلیمی، کاربردی نمودن یافته های علمی دنیا براساس اکوسیستم بومی هر منطقه الزامی است، اظهار داشت: استفاده از تجربیات جهانی برای حل مشکلات منطقه ای نیازمند همکاری های علمی و تبادل اطلاعات و استاد و دانشجو است و در این راستا و برای تحقق این امر دانشگاه های ایران و اتریش از پتانسیل بالائی دارند.

پرفسور بروست در بخش دیگر سخنان خود ضمن اظهار رضایت شرایط مختلف دانشگاه های ایران علیرغم  تبلیغات گسترده منفی یادآور شد: سابقه تاریخی علم و فرهنگ در ایران، پیشرفت ها، ظرفیت ها، استعدادهای دانشجویان و اساتید دانشگاه های ایران قابل تحسین است و از این رو ما برای گسترش همکاری علمی با اساتید ایرانی مخصوصا دانشگاه های تبریز، شیراز و مشهد آمادگی کامل داریم.

پرفسور لوجا از دانشگاه بخارست رومانی نیز در این مراسم ضمن بیان کلیاتی از وضعیت علمی دانشگاه های رومانی و توضیح جزییاتی از برنامه اراسموس پلاس، خواستار گسترش همکاری علمی بین دانشگاه های دو کشور شد.

دکتر سعید شجاعی مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز، نیز در این نشست با اشاره به اهداف برنامه حمایتی اراسموس پلاس گفت: در این طرح حمایتی، همکاری های متقابل علمی و بین المللی به صورت تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های منطقه و اروپا، فرصت های مطالعاتی دانشجویان، سفرهای اعضای هیات علمی و برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های معتبر در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، در این خصوص دانشگاه تبریز با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در آن وجود دارد، ضمن آماده سازی بسترهای لازم برای اعضای هیات علمی این دانشگاه و فراهم آوردن اطلاعات لازم برای آنها، سعی دارد زمینه ورود به طرح های بین المللی حمایتی اروپایی را فراهم آورد.

در ادامه این نشست، همچنین اعضای کارگروه توسعه همکاری های بین المللی دانشگاه تبریز به طرح پرسش های خود از اساتید مهمان در خصوص فرآیند جذب دانشجو و تبادل استاد، کیفیت آموزش در دانشگاه های اتریش و رومانی، زمینه های مشترک همکاری علمی، فرآیند پذیرش پروپوزال و مقاله و طرح های پژوهشی در قالب برنامه اراسموس پلاس در دانشگاه های اتریش و رومانی پرداختند.

یادآور می شود: برنامه حمایتی اراسموس پلاس در دانشگاه های اروپائی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه تبریز، پروفسور یورگن بروست استاد دانشگاه سالزبورگ اتریش و دکترکریستین لوجا استاد دانشگاه بخارست رومانی در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 


( ۱ )

نظر شما :