با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم؛ راهکارهای دانشگاه تبریز برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گرفت

۰۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۹۵۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۷۹

 

در نشستی راهکارهای دانشگاه تبریز برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، تاسیس اداره آموزش زبان فارسی و راه اندازی اداره کنسولی برای صدور ویزای دانشجویان خارجی با حضور دکتر علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برای جذب و تربیت دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشورمان و در این میان دانشگاه تبریز وجود دارد که متاسفانه به خاطر ناشناخته ماندن و تبلیغات ضعیف در حد ایدآل نبوده است.

به گفته وی  هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر دانشجوی غیرایرانی از عراق، سوریه، ترکیه، یمن، آذربایجان، قزاقستان، نیجریه و... در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند که در مهرماه این تعداد به 300 دانشجوی خارجی خواهد رسید.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه جذب دانشجوی خارجی و ارتقای این دانشگاه در سطح 200 دانشگاه برتر دنیا را از جمله  راهبرد های کلان دانشگاه تبریز برشمرد و یادآور شد: با توجه به سیاست و راهبرد کلان وزارت علوم، دانشگاه تبریز آماده هر گونه توسعه همکارهای بین المللی با دیگر دانشگاه های دنیا و به ویژه جذب دانشجوی غیر ایرانی است.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز از جمله یکی از دانشگاه برتر و جامع منطقه و کشورمان است و از این رو باید از این ظرفیت به بهترین شکل برای جذب بیشتردانشجویان خارجی بهره مند شد.

 دکتر عبدالحمید علیزاده در ادامه جذب، پذیرش، آموزش، پشتیبانی و فارغ التحصیلی را از جمله 5 آیتم و شاخص برای جذب دانشجویان خارجی بیان کرد و افزود: برای جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی در هر دانشگاه، ارتقاء و تقویت مدیریت امور بین الملل دانشگاه ها ضروری است.

 مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشورمان، نیازمند برنامه ریزی، فراهم کردن  زیرساخت ها و تقویت برخی فرآیندها هستیم، خاطر نشان کرد: مسئولان دانشگاه های کشورمان باید با توجه به راهبرد جدید وزارت علوم، با رفع برخی موانع موجود باید بیش از اینها در جذب و تربیت دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه های خویش اهتمام ویژه ای داشته باشند.

همین گزارش حاکی است؛ بازدید از امکانات دانشگاه تبریز جهت بررسی راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی ویژه غیر فارسی زبانان و نیز راه اندازی اداره کنسولی و نیز بازدید از پردیس بین المللی این دانشگاه در جلفا از جمله دیگر برنامه های یکروزه مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :