دانشگاه تبریز و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی تفاهمنامه امضا کردند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۴ کد : ۹۲۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۱۸

 

دانشگاه تبریز و سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان شرقی در راستای تحکیم و توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فیمابین، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر غلامرضا دهقان رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در این ارتباط با بیان اینکه قرارداد فی مابین حاصل بیش از 15 جلسه فشرده کاری در شش ماه اخیر بین نمایندگان دو دستگاه بوده است، اظهار داشت: این تفاهم نامه با حضور نمایندگان دو سازمان به امضای دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری به نمایندگی از طرف دانشگاه تبریز و دکتر فرهاد ملک قاسمی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان رسیده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به لزوم انعقاد این تفاهم نامه بین دو سازمان افزود: این تفاهم نامه در جهت همفکری و کمک معنوی همکاران گروه علوم زمین به سازمان نظام مهندسی معدن در جهت پیشبرد فعالیت ها و پروژه های پژوهشی و نیز تشکیل دوره های آموزشی به منظور ارتقای دانش روز و فنی اعضای نظام مهندسی معدن استان و همچنین برای استفاده از ظرقیت بالای گروه علوم زمین در حل مشکلات موجود در حیطه های از جمله زمین شناسی اقتصادی، پترولوژی، هیدروژئولوژی، زمین شناسی مهندسی، زمین شناسی محیط زیست، زمین شناسی نفت، فسیل شناس شناسی و ... صورت گرفته است.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کنونی کشور و پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نیاز به توجه وافر به پتانسیل های داخلی  برای توسعه تولید ملی، بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی می تواند نقش ارزشمندی در پیشبرد این اهداف در کشور ایفا نماید، یادآور شد: در این راستا اساتید گروه علوم زمین می توانند راهگشای مشکلات موجود در مسیر رشد و پیشرفت کشور باشند که از طریق  انتقال نتایج پژوهش ها و مطالعات آزمایشگاهی و نیز خلاقیت این نخبگان به بطن جامعه، این امر مبارک دور از دسترس نخواهد بود.

به گفته دکتر دهقان از آنجایی که این قرارداد بیشتر به منظور افزایش توانمندی های فناورانه و عملی اعضای نظام مهندسی معدن استان است در آینده نزدیک می تواند به  اشتغال زایی و خوداشتغالی این قشر کمک شایانی نماید.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های این دانشکده در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد: دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز از سال 1348 شمسی فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز کرده اند و در حال حاضر نیز با پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سه گروه آموزشی زمین شناسی،  زیست شناسی علوم جانوری و زیست شناسی علوم گیاهی یکی از دانشکده های مهم و تاثیرگذار دانشگاه تبریز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 47 نفر هیات علمی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: دانشکده در حرکت راهبردی خود ایجاد جو آکادمیک پرانگیزش، معنوی و مولّد را برای استاد و دانشجو هدف قرار می‌دهد و تحقّق این مهم را در گرو نهادینه کردن امر برنامه ریزی و ارزیابی مستمر کلّیه فعالیت‌ها، تأمین پشتوانه مالی متکی به خود، گزینش بهترین دانشجویان و توسعه گرایش‌های تخصّصی در سطوح تحصیلات تکمیلی می‌داند.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: این دانشکده در بین دانشکده های دانشگاه تبریز، در سرانه پژوهشی رتبه دوم را در اختیار دارد و در این ارتباط نیز اعضای هیات علمی این دانشکده  با تهیه و انتشار مقالات پراستناد در مجلات معتبر جهان نقش مهم و تعیین کننده ای را در ارتقای علمی این دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برعهده دارند.

 


( ۳ )

نظر شما :