دیدار سرکنسول آذربایجان با رئیس دانشگاه تبریز

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۷ کد : ۸۸۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۳۹

 

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز ضمن بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک، خواستار توسعه همکاری های علمی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های تبریز و به ویژه دانشگاه تبریز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف از جمله تولید علم و فناوری هستند که باید از این پتانسیل ها برای رفاه دو ملت بهره مند شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف تولید علم و فناوری دارد، آماده هر گونه توسعه همکاری های مشترک با دیگر دانشگاه های جهان و به خصوص با دانشگاه های جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه های جدید بین روسای دانشگاه های دو کشور می توان ضمن تبادل و انتقال تجربیات علمی و آموزشی، گام های موثری نیز برای گسترش ارتباطات در جهت اجرای فعالیت های مشترک برداشت.

علی نقی حسین اف سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم افزایش توسعه همکاری های مشترک دو کشور در زمینه های مختلف و به ویژه در حوزه تولید علم و فناوری گفت: جمهوری آذربایجان نیز آماده همه گونه همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی به ویژه دانشگاه تبریز است.

به گفته وی دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های برتر در حوزه تولید علم و فناوری کشور ایران است که با افزایش همکاری مشترک می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

دکتر سعید شجاعی مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از روند همکاری های مشترک علمی و آموزشی دانشگاه تبریز با دانشگاه های جمهوری آذربایجان گفت: در گذشته دانشگاه تبریز همکاری مشترک با چند دانشگاه جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف داشته که با امضای تفاهم نامه همکاری های جدید با دیگر دانشگاه های این کشور هم می توان در زمینه تبادل دانشجو، استاد، پذیرش دانشجو، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی مشترک، اجرای طرح های تحقیقاتی، برگزاری دوره های مشترک و ... گام های عملیاتی موثری را برای افزایش توسعه همکاری های فیمابین برداشت.

 

 


( ۱ )

نظر شما :