کارگاه آموزشی راهنمای کمک به دانشجویان، ویژه اساتید دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۴ کد : ۸۷۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۷۵۳

 

کارگاه  آموزشی راهنمای کمک به  دانشجویان  دارای مشکل حاد،  ویژه  اساتید دانشگاه  تبریز به مدت دو روز در تالار شهریار این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر شهرام واحدی مدیر مرکز مشاوره  دانشگاه  تبریز در این باره هدف از برگزاری این کارگاه  آموزشی  را آشنایی اساتید دانشگاه  تبریز با نقش ارتباط  موثر بین اساتید و دانشجویان  در پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی و به  خصوص شناسایی دانشجویان  در معرض خطر حاد روحی ( از قبیل سوءمصرف مواد ،خودکشی و...) اعلام کرد.

وی در ادامه  نحوه تعامل با دانشجویان  دارای مشکل ، آشنایی با فرآیند ارجاع این افراد  به مراکز مشاوره ، ارائه راهکارهای کلیدی برای کمک و گستره  مداخله  در امر درمان  را از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی اعلام کرد و یادآور شد: آشنایی با مداخلات  اولیه و درموارد  لزوم ارجاع و ترغیب دانشجویان  دارای مشکل جهت دریافت خدمات تخصصی به مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه و نحوه ارتباط اساتید  با مرکز مشاوره از جمله دیگر محورهای اصلی این کارگاه آموزشی بود.

 به گفته وی این کارگاه آموزشی دو روزه با حضور و تدریس دکتر حمید یعقوبی مشاور ارشد مرکز مشاوره و سلامت  وزارت  علوم و تحقیقات و فناوری برای بیش از 80 نفر عضو هیات علمی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۱ )

نظر شما :