دوره آموزشی کار با GPS ویژه کوهنوردان دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۷ کد : ۸۷۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۱۴

 

دوره آموزشی کار با دستگاه GPS ویژه کوهنوردان باشگاه کوهنوردی دانشگاه تبریز، در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دوره آموزشی تئوری و عملی کار با دستگاه GPS با حضور و تدریس دکتر هاشم رستم زاده عضو هیات علمی گروه آب و هواشناسی دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز به منظور توسعه کمی و کیفی و ارتقای سطح آموزش و به خصوص بالا بردن سطح آگاهی کوهنوردان دانشگاه تبریز برگزار شد.

تاریخچه پیدایش GPS، آشنایی با نقشه‌های توپوگرافی، طول و عرض جغرافیایی، قسمت‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه، کالیبراسیون و ارتفاع سنجی از جمله موارد ذکر شده در این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان بود.

دوره آموزشی کار با GPS، به منظور پاسخگویی به یکی از ضروری ترین نیازهای کوهنوردان و طبیعت گردان در تعامل با طبیعت و محیط کوهستان و همچنین ارتقاء توان آنها در هدایت و سرپرستی گروه، طراحی و به اجرا در می آید.

GPS جزو ابزار ناوبری و هدایت یک تیم کوهنوردی است که به منظور جهت یابی و ثبت مسیر، ترسیم کروکی رفت و برگشت، یافتن کم خطرترین و مناسب‌ترین راه‌ها، امکان پیمایش مناطق بکر و ناشناخته بدون هراس از گم شدن، صعود قلل دور دست بدون نیاز به حضور راهنمای محلی و طراحی و اجرای برنامه‌های اکتشافی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

یادآور می شود: هم اکنون 65 نفراز کارکنان و اساتید دانشگاه تبریز عضو باشگاه کوهنوردی این دانشگاه هستند.

 


( ۳ )

نظر شما :