۱۶ بهمن؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در آزمون پردیس بین‌المللی ارس

۰۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۳ کد : ۸۶۹۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۴۹

 

رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز، از پذیرش دانشجو در 29 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی در پردیس بین المللی ارس این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سید صمد حسینی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های سطح یک می توانند در مناطق آزاد واحدهای بین المللی دایر و در این راستا نیز اقدام به پذیرش دانشجو از داخل و خارج از کشور نمایند، تصریح کرد: دانشگاه تبریز هم در این خصوص با پشتوانه بیش از 70 ساله سابقه موثر در زمینه آموزش و پژوهش و در راستای پاسخ به تقاضای روزافزون داوطلبان تحصیلات عالی در داخل و خارج از کشور و با توجه به برنامه ریزی بلند مدت علمی، آموزشی و پژوهشی خود، پردیس بین المللی ارس را در سال 1388 به صورت رسمی راه اندازی کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پردیس های دانشگاه تبریز به لحاظ سیاست های کلی آموزشی، پژوهشی تابع مقررات و آئین نامه های دانشگاه تبریز است و فعالیت آن برای تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) تنظیم شده است، یادآور شد: جذب دانشجو در رشته های مختلف در این پردیس ها نیز با توجه به نیاز روز جامعه و منطقه صورت می گیرد.

مشاور رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه پردیس بین المللی ارس در سال 1388 پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 4 رشته آغاز و در حال حاضر با افزایش رشته ها به حدود 40 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 7 رشته در مقطع دکتری رسیده است، اضافه کرد: پردیس خودگران تبریز نیز در سال 92 راه اندازی شده که در حال حاضر 190 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 8 رشته در مقطع دکتری دانشجو پذیرش می کند.

رئیس پردیس های دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با نحوه پذیرش دانشجو در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز واقع در منطقه آزاد ارس (جلفا) برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷  افزود: پذیرش دانشجو در این واحد  بر اساس مجوز  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  از بین داوطلبان داخلی و خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

به گفته وی در این دوره پذیرش دانشجو در پردیس بین المللی ارس در 17 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲ رشته در مقطع دکتری تخصصی صورت خواهد گرفت.

رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه ثبت‌نام برای پذیرش دانشجو پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز از 8 بهمن‌ آغاز شده و تا 16  بهمن‌ماه  سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند، به سایت اینترنتی http://arasp.tabrizu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۳۹۲۴۴۱-۴۱ تماس حاصل نمایند.

وی جذب دانشجوی خارجی را از جمله راهبردهای کلان دانشگاه تبریز در سال های اخیر بیان کرد و افزود: در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته در پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز و به ویژه در پردیس بین المللی ارس گام های موثری برای جذب دانشجوی خارجی برداشته شده که امید می رود در آینده نزدیک با همکاری سایر دستگاه و نهادها در این خصوص به اهداف تعیین شده خود برسیم.

دکتر حسینی با بیان اینکه طبق قانون، دانشگاه‌ها باید 50 درصد ظرفیت پردیس‌های بین المللی را برای پذیرش و جذب دانشجویان خارجی و ایرانی برنامه ریزی کنند، یادآور شد: متاسفانه اکنون بسیاری از سرمایه‌های علمی کشور برای تحصیل به کشورهای دیگر می روند و هزینه‌های زیادی هم برای تحصیل در خارج از کشور پرداخت می کنند که بعد از اتمام تحصیل باید هزینه‌ای برای تبدیل مدرک نیز پرداخت کنند که معتقدم باید برای جذب این دانشجویان به پردیس دانشگاه‌های کشور تلاش کنیم.

 


( ۶ )

نظر شما :