اختراع محققان دانشگاه تبریز ثبت جهانی شد

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۴ کد : ۸۶۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۹۳

 

ثبت اختراع احسان دادخواه‌خیابانی، محقق دانشگاه تبریز تحت عنوان «بتن سبک سازه‌ای پرمقاومت نورگذر( ELASTICON)» از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت جهانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دادخواه‌خیابانی، مجری این طرح با اعلام این خبر گفت: ساخت و تولید «بتن سبک سازه‌ای پرمقاومت نورگذر با استفاده از تکنولوژی نانو است که اخیرا ثبت جهانی آن به صورت PCT با ایندکس ثبت جهانی اختراع PCT Manufacture process of  High strength structural lightweight transparent concrete در WIPO شده است.

به گفته وی این طرح همچنین در چهل و ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات 2018 ژنو در بخش عمران و معماری، موفق به کسب مدال طلای این دوره مسابقات شده بود.

دانشجوی دکتری زلزله دانشگاه تبریز اضافه کرد: هدف از ساخت این بتن، بیشتر بهبود رفتار بتن سبک سازه‌ای بوده به طوریکه جزو بتن‌های پرمقاومت است و قابلیت گذردهی نور را نیز داراست.

یادآور می شود: این اختراع حاصل تلاش نزدیک به 3 سال احسان دادخواه خیابانی، مجری طرح و دانشجوی دکتری زلزله دانشگاه تبریز، دکتر حسن نمازی استاد شیمی دانشگاه تبریز و محمد خیراللهی دهخوارقانی دانشجوی دکتری سازه دانشگاه صنعتی سهند است.

 


( ۴ )

نظر شما :