دبیرخانه دائمی گفتگوهای  فرهنگی ایران و ترکیه در دانشگاه تبریز راه اندازی شد

۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۴ کد : ۷۹۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۳۱

دبیرخانه دائمی گفتگوهای فرهنگی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه تبریز راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، با اشاره به راه اندازی این دبیرخانه گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه ها و موسسات علمی، تحقیقاتی ایران با دانشگاه ها و موسسات علمی، تحقیقاتی ترکیه فعالیت می نماید، با راه اندازی این دبیرخانه تعاملات علمی و فرهنگی دو کشور افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه تبریز، ایجاد و گسترش شناخت بین دو کشور را از جمله اهداف تاسیس این دبیرخانه خواند و افزود: علاقه و باور نسبت به تمدن ایران اسلامی و مقابله با ایران هراسی، باور به مزیت‌های علمی و فرهنگی ایران به منظور تحکیم هر چه بیشتر همگرایی و ایجاد پیوند میان ملت و دولت دو کشور  همسایه، دوست و برادر از دیگر اهداف آن است.

دکتر مجیدی، با تاکید بر ماموریت های دبیرخانه نیز اضافه کرد: پذیرش دانشجویان خارجی، تبادل هیات های دانشگاهی و فرهنگی، برگزاری اردوها و سفرهای علمی و فرهنگی، برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه اساتید، محققان و دانشجویان خارجی، اعطای فرصت های مطالعاتی و برپایی جشنواره فرهنگی از جمله ماموریت های این دبیرخانه است.

وی برگزاری مسابقات و المپیاد های علمی و فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های فرهنگی هنری، نشر آثار ارزشمند مفاخر و شخصیت های دینی، علمی و فرهنگی، برگزاری هفته‌های فرهنگی، برپایی مراسمات ملی و مذهبی و بزرگداشت شخصیت‌های علمی و فرهنگی مشترک و ارتباط با سازمان‌ها و موسسات جهت همکاری‌های دوجانبه را از برنامه های دیگر این دبیرخانه اعلام کرد.


( ۲ )

نظر شما :