کنفرانس مهندسی مخابرات ایران در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

۰۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۴ کد : ۷۸۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۸۹
کنفرانس مهندسی مخابرات ایران در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران با حضور اساتید، پژوهشگران، محققان و فعالان این عرصه به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه برپایی چنین کنفرانس هایی در سطح کشور را برای توسعه و گسترش ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری بیان کرد و اظهار داشت: امروزه با توجه به شرایط کشور که دشمنان با ترفندهایی مختلف همچون تحریم، می خواهند مانع توسعه آن شوند، دانشگاه ها با توسعه همکاری های خود با صنعت می توانند ضمن رفع بسیاری از نیازهای جامعه در توسعه پایدار کشور سهم تعیین کننده ای داشته باشند.

 دکتر ضیاالدین دائی کوزه کنانی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها با تحقق اقتصاد دانش بنیان به حل مشکلات جامعه شتاب دهند، تصریح کرد: امروزه نیروی انسانی متخصصی در حوزه های مختلف از دانشگاه ها تربیت شده که باید از این پتانسیل برای توسعه و آبادانی کشور بهره مند شد.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های موجود دانشکده برق و کامپیوتر این دانشگاه گفت: هم اکنون این دانشکده با داشتن 60 عضو هیات علمی، دو هزار دانشجو، 30 آزمایشگاه و چندین مراکز نوآوری و تحقیقاتی یکی از بزرگترین دانشکده های دانشگاه تبریز محسوب می شود.

به گفته وی این دانشکده با تکیه بر اساتید با تجربه و کاردان به‌ کمک دانش روز و تحقیقات علمی، در راستای اهداف علمی-پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد گام برمی‌دارد.

دبیر اجرایی این کنفرانس افزود: امروزه، کاربرد مهندسی مخابرات در تمامی عرصه‌های اجتماعی، صنعتی و اقتصادی به‌طور گسترده مشهود بوده و روند توسعه جهانی در صنعت مخابرات نشانگر افزایش تنوع نیازهای کاربران در سال‌های آینده است و از این‌رو، تحقیق و هم‌اندیشی برای رشد و توسعه مهندسی مخابرات همگام با کشورهای پیشرفته، اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز یادآور شد: فراهم کردن زمینه‌ای برای تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی، آشنایی با مسائل و دستاوردهای روز و دریافت آموزش‌های کوتاه‌مدت در تمام زمینه ها محورهای اصلی و فرعی حوزه تخصصی مهندسی مخابرات است.

 دکتر میرهادی سیدعربی دبیر علمی این کنفرانس نیز با اشاره به محورهای این کنفرانس اضافه کرد: آنتن‌های الکترو مغناطیس، روش‌های عددی در الکترو مغناطیس، بررسی سازگاری تداخل الکترو مغناطیسی، رادار، مدارهای ریزموج، سامانه‌های فوق پهن‌باند، مایکرو استریپ‌ها، کاربرد مایکروویو در مهندسی پزشکی، پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی، پردازش سیگنال‌های دیجیتال، پردازش تصویر و بینایی ماشین، پردازش گفتار و شنوایی ماشین، پردازش سیگنال‌های مخابراتی، پردازش سیگنال‌های چندرسانه‌ای، رمزگذاری و پنهان‌نگاری، جداسازی کور منابع و فیلترهای وفقی از جمله این محورها است.

به گفته وی نظریه اطلاعات و کدینگ، کدینگ منابع به‌صورت توزیع‌پذیر، کدینگ کنترل خطا، کدینگ توأم منبع و کانال، فشرده‌سازی داده‌ها، سامانه‌های مخابراتی، سامانه‌های مخابراتی صنعتی، سامانه‌های مخابراتی نظامی، شبکه‌های مخابراتی، شبکه‌های حسگری، شبکه‌های بی‌سیم، شبکه‌های چندرسانه‌ای، شبکه‌های حسگری بی‌سیم، شبکه‌های نسل جدید، امنیت شبکه‌های مخابراتی، مخابرات نوری، مخابرات بی‌سیم، مخابرات سیار، مخابرات ماهواره‌ای، مخابرات طیف‌گسترده، مخابرات چندحاملی و جایگاه مهندسی مخابرات در پدافند غیرعامل از دیگر محورهای اصلی آن است.

وی اضافه کرد: حدود 80 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد در طول دو روز برگزاری این کنفرانس 36 مقاله به صورت شفاهی و 14 مقاله در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

به گفته وی همزمان با برگزاری کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی، صنعتی و سازمان‌های مربوطه برگزار خواهند شد.

 

 


نظر شما :