برگزاری آیین های مختلف عزاداری و سوگواری ایام محرم در دانشگاه تبریز

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۹ کد : ۷۶۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۴۰

آیین های مختلف عزاداری و سوگواری ایام محرم از جمله مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی با حضور گسترده دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در همین راستا از امروز مراسم سینه زنی خیابانی با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام محرم و بعد از نماز ظهر و عصر از مقابل مسجد بزرگ این دانشگاه به طرف ساختمان امور دانشجویان آغاز شد.
همین گزارش حاکی است: مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی ایام محرم، در چند سال اخیر از سوی بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز و با همکاری و همراهی دانشگاهیان، تشکل های اسلامی و فرهنگی این دانشگاه برگزار می شود.
اضافه می نماید: از دیگر برنامه های مختلف مراسم سوگواری دهه اول محرم در دانشگاه تبریز می توان به سخنرانی، مداحی، مناجات و محفل انس با قرآن به مدت 6 شب راس ساعت 20:30 در مسجد دانشگاه تبریز توسط هیات شهدای گمنام دانشگاه تبریز اشاره کرد.
شایان ذکر است: قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در دهه محرم از دیگر برنامه هایی است که توسط بسیج کارکنان دانشگاه تبریز در نمازخانه ساختمان حوزه ریاست و مسجد بزرگ دانشگاه انجام می شود.

برگزاری مراسم زیارت عاشورا و سخنرانی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

 

عزاداری خیابانی


( ۷ )

نظر شما :