جلسه شوراهای هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشکده های دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۷ کد : ۶۸۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۰۰


اولین جلسه شوراهای هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشکده های دانشگاه تبریز از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در این نشست با اشاره به اینکه در دین اسلام به موضوع مشورت و تصمیم شورایی تاکید شده است، گفت: باید مدیریت جامعه به سوی مشارکت و هم فکری پیش برود و حتی ما باید در وظایف و کارهای مشخص اداری نیز مشورت داشته باشیم.
رییس دانشگاه تبریز، افزود: مدیریت اجرایی دانشگاه در چهار سال گذشته و در سعی کرده است تصمیمات و اقدامات خود را بر اساس شورا اتخاذ نموده و از همفکری اساتید استفاده بهینه نماید که خوشبختانه وضعیت دانشگاه در همه حوزه ها رو به پیشرفت است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز در موضوعاتی همچون ۲۹ بهمن، انقلاب فرهنگی و دفاع مقدس نقش چشم گیری داشته است، اضافه کرد: همگان اذعان دارند که دانشگاه تبریز به لحاظ کارکرد علمی، فرهنگی و سیاسی بسیار موفق بوده است. لذا با سعی و تلاش مضاعف  اجازه ندهیم این آوازه و شهرت بین المللی دانشگاه تضعیف شود.
وی در بخش پایانی صحبت های خود، با اشاره به دو رویداد بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز و تبریز ۲۰۱۸، گفت: همه ظرفیت دانشگاه اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان باید وقف برگزاری شکوهمند این مراسمات شود.
حجت الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به ماهیت شکل گیری دفاتر هم اندیشی در دانشگاه ها گفت: اساتید در دانشگاه ها عناصر اصلی ترین عناصر هستند و در تربیت توسط آنها انجام می گیرد و اساتید ما نیز باید به این باور برسند که محوریت اصلی در دانشگاه ها با آنهاست.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، راه اندازی دفاتر هم اندیشی دانشکده ها را اعلام غیر مستقیم شورایی بودن تصمیمات خواند و افزود: با راه اندازی شورای هم اندیشی دانشکده ها سعی کرده ایم گوشه ای از اعتماد خود به اساتید را نشان دهیم و در دانشگاهی با این وسعت، در هر دانشکده خود روسای دانشکده ها متولی شورای هم اندیشی دانشکده شده اند.
دکتر رضا سکوتی، دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه بحث هم اندیشی سالیان متمادی است که با محوریت اسلامی شدن دانشگاه ها مطرح شده است، گفت:  دانشگاه تبریز  نیز با راه اندازی شورای هم اندیشی دانشکده ها در پی نتیجه گیری  موثر و مطلوب از این جلسات است.
دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه تبریز، جلسات شورای دانشکده ای را در راستای تاثیرگذاری بیشتر هم اندیشی ها خواند و افزود: برگزاری دوره های دانش افزایی در دانشکده ها بر اساس آیین نامه ارتقاء، یکی از الزامات ارتقاء اعضای هیات علمی است و برای برگزاری یکدست این دوره ها می توان از پتانسیل شوراهای هم اندیشی در دانشکده ها استفاده مطلوب کرد.
خاطر نشان می شود: در  ادامه نشست تعدادی از روسای دانشکده ها نکته نظرات خود را در راستای هم افزایی بیشتر ارائه دادند.
لازم به ذکر است: اولین جلسه شوراهای هم اندیشی استادان و نخبگان دانشکده های دانشگاه تبریز با حضور  اعضای هیات رئیسه دانشگاه، روساء و مسئولین فرهنگی دانشکده ها برگزار شد.

 


( ۴ )

نظر شما :