مراسم تکریم و معارفه رییس جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۹ کد : ۶۶۹۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۲۳۹


مراسم معارفه  و تکریم رییس جدید  و قدیم کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز با حضور جمعی از مدیران و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز، در این آیین تغییر مدیران واحدهای مختلف را لازمه توسعه و ارتقای هر دستگاه و  تزریق ایده های جدید و انرژی مضاعف به سازمان بیان کرد و گفت: این مراسم به منظور قدردانی و تشکر از مدیری است که صادقانه و مخلصانه در خدمت دانشگاه بوده و معرفی مدیر جدید برای ایجاد پویایی بیشتر در مجموعه است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت ها و توانمندی ها برای پیشبرد اهداف و تعالی این دانشگاه بهره مند شد، افزود: خدمت کردن در چنین محیطی آرزوی هر فردی است و از این رو باید به خود افتخار کنیم که در چنین مکان مقدسی مشغول فعالیت هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت های کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز یادآور شد: کتابخانه مرکزی یکی از ارکان اصلی این دانشگاه است که با وجود گنجینه های ارزشمند و فضای فیزیکی مناسب توانایی آفرینش بیش از این برای تولید و پشتیبانی از شاخه های مختلف علمی را دارد.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در دهه های اخیر در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاهی باید با توجه به پتاسیل هایی که در هر دانشگاه و مراکز علمی وجود دارد، ضمن تدوین برنامه راهبردی و منظم، فرهنگ کتاب خوانی را در جامعه نهادینه کنند.
حجت الاسلام دکتر حیدر باقری اصل، نیز با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مدت فعالیت خود، افزایش پایگاه های علمی و اطلاعاتی معتبر جهانی، تعدیل هزینه ها و نیروی انسانی، تعامل گسترده با واحدهای مقیم در کتابخانه، تسهیلات لازم برای استفاده بیشتر دانشجویان، برگزاری کارگاهها و نمایشگاههای تخصصی را از جمله اقدامات انجام یافته در کتابخانه مرکزی برشمرد.
یادآور می شود؛ در ادامه این مراسم دکتر رسول زوارقی، عضو هیات علمی گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم تربیتی و وروانشناسی دانشگاه تبریز، رییس جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه به ارایه برنامه های خود پرداخت.
همین گزارش حاکی است: در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام دکتر حیدر باقری اصل، رییس سابق کتابخانه مرکزی دانشگاه قدردانی شد.


( ۵ )

نظر شما :