تازه های انتشارات:اطلاعات کوانتومی ( رحیمه صوفیانی – بهروز ابراهیمی)

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰ کد : ۵۷۸۱ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۶۴۸۸

           

عنوان: اطلاعات کوانتومی

مترجم: رحیمه صوفیانی – بهروز  ابراهیمی

مولف: استفان بارنت

نشر: انتشارات دانشگاه تبریز

تاریخ و نوبت چاپ:   1395- اول

قیمت: -/200000 ریال

 

      کتاب« اطلاعات کوانتومی» ترجمه دکتر رحیمه صوفیانی، دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز و بهروز ابراهیمی، دانش آموخته کارشناسی فیزیک  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و  تالیف استفان بارنت است که در 502 صفحه توسط انتشارات دانشگاه تبریز به زیور طبع آراسته شده است.

شاید عمده ترین دلیل اهمیت ویژه اطلاعات و محاسبات کوانتومی در قرن حاضر، کاربردهای مهم الگوریتم های کوانتومی به عنوان یکی از موضوعات اصلی این شاخه باشد؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع، وجود کتاب هایی به زبان فارسی در این حوزه جهت آشنایی و استفاده دانشجویان و سایر محققان علاقمند به این حوزه ضروری به نظر می رشد.

کتاب حاضر، درآمدی بر مباحث عمده شاخه اطلاعات و محاسبات کوانتومی که مبانی مورد نیاز جهت ورود به مباحث تخصصی  این شاخه را دربردارد و عمدتا برای دانشجویان دوره کارشناسی و نیز کارشناسی ارشد فیزیک، ریاضیات و علوم مهندسی قابل استفاده است.

همچنین این کتاب در هشت فصل شامل: «احتمال و اطلاعات»،« مبانی نظریه کوانتوم»، «رمزنگاری کوانتومی»، «اندازه گیری های تعمیم یافته»، «درآمیختگی»، «پردازش اطلاعات کوانتومی»، «محاسبات کوانتومی» و« نظریه اطلاعات کوانتومی» تهیه شده است.

 


( ۸ )

نظر شما :