تازه های انتشارات دانشگاه تبریز(ماشین های ابزار)

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۱ کد : ۳۸۴ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۷۶۴

عنوان

ماشین های ابزار

مؤلف

نشر

دکتر محمد رضا شب گرد

انتشارات دانشگاه تبریز

تاریخ و نوبت چاپ

1392- اول

قیمت

-/135000 ریال


کتاب« ماشین های ابزار »رادکتر محمد رضا شب گرد، دانشیار دانشکده فنی و مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز به رشته تحریر در آورده و انتشارات دانشگاه نیز، آن را منتشر نموده است.

یکی از واضح ترین وآشکار ترین نتایج تحقیقات علمی در تمامی برهه ها گویای این اصل مهم است که میزان اشتغال و بیکاری، ثروت و فقر، موفقیت و شکست، استقلال و وابستگی هر ملتی به تلاش، توانایی و قابلیت تبدیل مواد خام به محصولات، قطعات و ماشین آلات تولیدی و صنعتی وابسته است؛ به گونه ای که هر اندازه این قابلیت بالا باشد، وضعیت آن کشور از نظر اقتصادی، صنعتی، سیاسی و حتی امنیتی بهتر خواهد بود. حال اگر ساختن و پرداختن، چنین نقش مهمی در دنیای بشر دارد، پس مسأله این است که چگونه بسازیم؟ پاسخ چنین سوالی در دنیای امروز که دنیای علم و تکنولوژی و دستاوردهای ارزشمند انسان است، چندان دشوار نیست و آن عبارت از آموزش و تلاش در راستای اکتساب علوم مرتبط با فراین های ساخت و تولید است .

این کتاب برای افرادی تهیه شده که در دانشگاه ها ، دانشکده ها و مراکزصنعتی با امر تدریس، آموزش و ساخت و تولید قطعات و ماشین آلات مهندسی سر و کار دارند .

رهیافت اصلی این کتاب را باید آموزش تصویری مکانیزم های مختلف درماشین های ابزار و نمایش پارامتر های مؤثر در هر کدام از عملیات ماشین کاری (تراش کاری، فرز کاری، سوراخ کاری، پیچزنی، سنگ زنی، صفحه تراشی و ...) با استفاده ازنمودار ها و منحنی های مختلف دانست.

با توجه به این که اساس و پایه علوم براده برداری و تکنولوژی ماشین کاری، فرآیند تراش کاری است، بخش عمده این کتاب به مباحث مربوط به تراش کاری و ابزار های مرتبط با آن اختصاص یافته است .

کتاب حاضر مشتمل بر دوازده فصل می باشد. پنج فصل اول بررسی فراین های تراش کاری اجزای دستگاه تراش، عملیات مختلف تراش کاری، سینامتیک ماشین تراش و ابزار های تراش کاری پرداخته است. فصل ششم درباره روش های پیچ تراشی بحث می کند. فصل هفتم به تبیین عملیات سوراخ کاری اختصاص دارد و فصل هشتم در خصوص زبری سطح در عملیات ماشین کاری صحبت می کند. فصل نهم روان کاری ها را توضیح می دهد و عملیات فرز کاری ، صفحه تراشی و سنگ زنی در فصل های دهم ، یازدهم و دوازدهم به تفصیل بیان شده است.


( ۲ )

نظر شما :