اعلام آمادگی دانشگاه تبریز برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا و اروپا

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۰ کد : ۲۱۹۳۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۰۰

 

دانشگاه تبریز آمادگی خود را برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی و تعلیقی حامیان مردم مظلوم فلسطین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در وقایع اخیر اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: دانشجویان و اساتید حامی مردم مظلوم غزه و فلسطین که به دلیل اعتراض به صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای اروپا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم و حتی بورسیه ویژه دانشگاه تبریز، بورسیه استادشهریار هم به آنها اعطا می کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویان اخراج شده در روزهای اخیر از دانشگاه‌های آمریکا  و اروپا می‌توانند با تخفیف کامل و به صورت رایگان، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تبریز به تحصیل بپردازند، تصریح کرد: استادان اخراج شده‌اند هم می‌توانند در این دانشگاه تدریس نمایند.
دکتر نصراله زاده خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های بزرگ، تاثیرگذار و برتر منطقه و جهان است و از این رو با تمام توان و ظرفیت، آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراج شده آمریکایی و دیگر کشورهای اروپایی در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب صهیونیستی  اعلام می دارد.
وی با اشاره به رتبه‌بندی موضوعی، دانشگاه تبریز در حوزه های مخلتف گفت: بر اساس رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۲۲ ISC  این دانشگاه در رشته مهندسی عمران رتبه ۱۵۴، سایر رشته‌های علوم کشاورزی) مهندسی کشاورزی، اقتصاد و سیاست‌گذاری کشاورزی، علوم و فنون غذایی) جایگاه ۱۵۲، مهندسی مکانیک رتبه ۱۹۰، سایر رشته‌های مهندسی و فناوری رتبه ۲۲۷، مهندسی شیمی جایگاه ۲۴۲، مهندسی محیط‌زیست، علوم کشاورزی و دامپزشکی و کشاورزی، جنگلداری و شیلات رتبه ۲۵۱-۳۰۰، مهندسی و فناوری رتبه ۳۵۱-۴۰۰، علوم طبیعی جایگاه ۶۰۱-۷۰۰، ریاضیات رتبه ۴۵۱-۵۰۰، علوم کامپیوتر و اطاعات رتبه ۵۰۱-۶۰۰، علوم فیزیکی جایگاه ۶۰۱-۷۰۰، علوم شیمی و زمین و علوم محیطی ۳۵۱-۴۰۰، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی اطاعات رتبه ۴۰۱-۴۵۰ و مهندسی مواد جایگاه ۵۰۱-۶۰۰ را به دست آورده است.
به گفته وی، دانشگاه تبریز همچنین بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در مجموع در جایگاه 74-51 قرار گرفته و جایگاه آن در بخش پژوهش 34، آموزش 195، فعالیت های بین المللی 74 و نوآوری 294 در بین کل 347 دانشگاه از 28 کشور اسلامی است.
لازم به ذکر است: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه قدیمی ایران است که هم‌اکنون با داشتن ۲۴ هزار دانشجو، ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده، قطب علمی و ۴۰۰ آزمایشگاه و کارگاه و آزمایشگاه مرکزی یکی از دانشگاه‌های برتر ایران و جهان محسوب می‌شود.


( ۱۶ )

نظر شما :