معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در نشست هم اندیشی مدیران این حوزه:

از ظرفیت‌های موجود در دانشکده‌ها برای ایجاد ارتباطات موثر استانی و ملی استفاده شود

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۱ کد : ۲۱۹۰۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۴۵۶

 
پنجمین جلسه مشترک هم اندیشی مدیران و روسای حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با روسای دانشکده‌ها در دانشکده شیمی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این جلسه هم اندیشی  با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع، مدیر بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی و مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی و معاون مدیریت امور مالی و روسای دانشکده ها به منظور بررسی و حل برخی مسایل و مشکلات دانشکده ها برگزار شد.
دکتر سیدصمد حسینی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در این جلسه ضمن تشکر ویژه از حضور روسای دانشکده‌ها در این نشست به روند اجرایی و قانونی تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزهای صورت گرفته و نشست‌ها و جلسه های متعددی که با سازمان ها و دستگاه های مختلف داشتیم، به زودی برخی موانع موجود از جمله بحث حریم خطوط لوله گاز برطرف و دیگر اقدامات لازم طبق برنامه انجام خواهد شد.
وی افزود: اجرای طرح مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان در راستای امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.
دکتر حسینی با اشاره به لزوم خرید متمرکز اقلام عمده و تجهیزات اداری واحدهای دانشگاه جهت صرفه جویی در زمان و هزینه ها در ادامه بر لزوم پرهیز از تغییر کاربری‌های آموزشی برخی اماکن دانشکده ها بر ایجاد بوفه و ... تاکید کرد.
 دکتر حسینی، در بخش دیگر سخنان خود از روسای دانشکده ها و دیگر مدیران واحدها خواست، مناقصات را در اسرع وقت انجام دهند تا اینکه در طول ترم تحصیلی دچار مشکل نشوند.
وی افزود: از فضاهای خالی و دیگر بخش های آموزشی و آزمایشگاه ها نیز باید به بهترین شکل بهره برداری و مطالعات لازم جهت ایجاد واحد سرایداری در برخی دانشکده های بزرگ صورت گیرد.
 معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز، همچنین از روسای دانشکده ها خواست با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی، در جهت ایجاد ارتباطات موثر داخل استانی و ملی و همچنین افزایش درآمد اختصاصی دانشکده‌های خود و دانشگاه گام های موثری بردارند.
دکتر محمود زارعی، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز هم در این جلسه گزارشی از برخی اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات سر راه توسعه این دانشکده را ارایه کرد.  
در ادامه این نشست هم اندیشی، مسایلی از قبیل نوسازی و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها، نظارت بر تاسیسات ساختمان ها، کمبود نیروهای خدماتی برخی واحدها و آزمایشگاه ها، تجمیع خرید ها، تکریم اساتید بازنشسته، پرداخت حق داوری مقالات و پایان نامه ها، راه اندازی کلاس هوشمند، تامین اعتبار دانشکده ها، مسایل فرهنگی دانشکده ها، تکمیل برخی طرح های عمرانی، ایجاد مراکز نوآوری در دانشکده ها، حق الزحمه اساتید مدعو برای جلسات، ارتقای رتبه، نحوه نگهداری اموال در دانشکده ها،کسب درآمد اختصاصی برای دانشگاه، نحوه ارایه خدمات رفاهی برای دانشگاهیان  و ... مورد بررسی قرار گرفت.


( ۲ )

نظر شما :