رئیس دانشگاه تبریز در نشست هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان:

ارزیابی و سنجش عملکرد از ارکان مهم مدیریت است

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۱۸۷۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۰۵

 

پنجاه و یکمین جلسه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان آذربایجان شرقی با حضور اعضای آن به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با محوریت بررسی مسایل (تکمیل اطلاعات سامانه HES(ساعا)، تسما(طرح شهید رجایی)، برنامه ریزی های راهبردی و عملیاتی موسسات، بررسی موضع سامانه سپاری و تجدید نظر در نحوه اداره امور در دانشگاه‌ها، پرونده‌های موسسات منحل شده و انتقال آنها، گزارش بازدیدهای هیات استانی در دوره اخیر، برنامه ریزی در خصوص بازدید از دانشگاه‌های دولتی و بررسی صورت جلسه بازدید های دوره ای) برگزار شد.
دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این نشست با انتقاد از عدم حضور برخی اعضای جلسه در این نشست گفت: مسئله نظارت، ارزیابی، سنجش و تضمین کیفیت عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در استان آذربایجان‌شرقی، بحث مهمی در ارتقای عملکرد دانشگاه‌های استان است و نباید کم اهمیت دیده شود.

ارزیابی و سنجش عملکرد از ارکان مهم مدیریت
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارزیابی و سنجش عملکرد، یکی از ارکان مهم مدیریت است، تصریح کرد: با ارزیابی عملکرد است که ما بهتر می توانیم آن اثر بخشی و تاثیرگذاری لازم را در فعالیت های خود در جامعه مشاهده کنیم.
رئیس دانشگاه تبریز، در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ارزیابی و سنجش از عملکرد و فعالیت های دستگاه ها و سازمان ها مچ گیری نیست، خاطر نشان کرد: این ارزیابی در راستای بهتر شدن و بهتر دیده شدن در جامعه و کمک برای ارتقای آن مجموعه می باشد.
 وی افزود: برای نظارت، ارزیابی و سنجش از عملکرد، داشتن برنامه و فراهم نمودن زیرساخت ها و داشتن نیروی انسانی و وجود برخی امکانات لازم و ضروری است.
رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: روسای دانشگاه‌ها در قبال عدم تکمیل اطلاعات و ارایه درست آمار برخی سامانه‌های هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان باید پاسخگو باشند، چرا که این سامانه‌ها در عملکرد روسای دانشگاه ها ضروری بوده و موثر می باشد.
دکتر داود مختاری، دبیر و عضو حقوقی ششمین دوره نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه ضمن ارایه گزارشی به روسا از روسای دانشگاه ها و اعضای هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان خواست، دقت و نظارت لازم را در تکمیل اطلاعات سامانه ها داشته باشند.
وی افزود: سامانه ها باید با اطلاعات واقعی و درست تکمیل شود، چرا که آبروی دانشگاه های استان در میان بوده و نباید در این زمینه کوتاهی صورت گیرد.
در این جلسه همچنین برخی اعضای شرکت کننده با ارایه گزارش کوتاهی از وضعیت دانشگاه های خود، به ارایه دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

 


( ۱ )

نظر شما :