رئیس دانشگاه تبریز در آئین تجلیل از خادمان و عوامل اجرایی مراسم شب‌های قدر دانشگاه:

مراسم شب‌های قدر دانشگاه تبریز الگویی برای سایر هیئت‌ها است

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۱۸۳۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۳۲

 

آئین تجلیل از خادمان و عوامل اجرایی مراسم شب‌های قدر دانشگاه تبریز، با حضور رئیس دانشگاه، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی و جمعی از خادمان هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه تبریز در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی در ابتدای این آئین اظهار کرد: یکی از مراسم معنوی که یقینا فعالیت و خدمت در این مراسم مورد قبول درگاه احدیت قرار می‌گیرد، برگزاری مراسم شب‌های قدر است و شما دانشجویان و خادمان این مراسم در شکل‌گیری زیست مؤمنانه‌ در دانشگاه نقش مهمی را ایفا می‌کنید.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان از ابعاد مختلف ماهی پر خیر و برکت است و همانطور که انسان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسد، یکی از بسترهای مناسب برای خودشناسی، مجالس و مراسم مذهبی از جمله شب‌های قدر است. ما در مقابل عظمت لایتنهی خداوند متعال هیچ نیستیم و ماه رمضان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم نفس خود را بکوبیم چراکه بزرگترین دشمن ما نفس ما است.

دکتر نصراله‌زاده با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر دانشگاه تبریز الگویی برای سایر هیئت‌ها است که بسیاری از افراد خارج از دانشگاه نیز در این مراسم حاضر می‌شوند، افزود: کار با ارزش شما دانشجویان در درگاه الهی ثبت و ضبط شده و وسیله‌ی عاقبت بخیری شما و خانواده‌تان است.

هیئت‌های دانشجویی باید با تشکیلات‌سازی در جبهه فرهنگی نیز ایفای نقش کنند

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: هیئات حسینی یکی از امتیازات ویژه‌ی اسلام و تشیع است که به ندرت شبیه این قبیل مراسمات را در سایر ادیان و مکاتب شاهد هستیم و هیئات حسینی در طول تاریخ تشیع همواره یکی از بسترهای مهمی است که توانسته در نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی نقش خود را ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین وحید علی محمدی ادامه داد: میزان تأثیرگذاری هیئات حسینی نیازمند مؤلفه‌هایی است که از جمله‌ی این مؤلفه‌ها می‌توان به فضای هیئت اشاره کرد. فضای هیئت امتزاج بین منطق و عاطفه است که اگر هرکدام از این دو مورد صدمه ببیند، میزان تأثیرگذاری هیئت نیز کاهش می‌یابد و هر هیئتی که برمحور این دو مورد حرکت کند، همواره میزان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در بحث هیئت -مخصوصا هیئت‌های دانشجویی- بحث تشکیلات‌سازی است؛ بطوریکه در حال حاضر حدود 7 هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه تبریز در حال تحصیل هستند و اکثریت این دانشجویان هیچ مشکلی با هیئت ندارند و لذا آنچه که به‌عنوان خواسته‌ی اصلی ما از هیئت شهدای گمنام دانشگاه مطرح می‌شود، جذب مخاطب است که امیدواریم این خواسته‌ی ما در دوره‌ی جدید هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه تبریز محقق شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود، عدم وابستگی به اشخاص و جریانات سیاسی را یکی از خطوط قرمز هیئات حسینی مطرح و تاکید کرد: ما اکنون در جبهه‌ی جنگ نرم فرهنگی قرار داریم که اهمیت این جبهه به مراتب بیشتر از جبهه‌ی سخت است و هیئت دانشجویی شهدای گمنام باید با تعامل موثر با مسئولان و مدیران دانشگاه بتواند در این جبهه نیز ایفای نقش کند.

حضور بیش از 5 هزار نفر در مراسم شب‌های قدر دانشگاه تبریز

مسئول قرارگاه هیئات دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه تبریز هر سال مسئول برگزاری یکی از بزرگترین مراسمات دانشگاه یعنی مراسم شب‌های قدر بوده و امسال نیز همچون سال‌های قبل اجرای این مراسم برگزار شد و علی‌رغم همزمانی با ایام تعطیلات استقبال بسیار خوبی صورت گرفت؛ بطوریکه بیش از 5 هزار نفر در طول این سه شب در مراسم حضور پیدا کردند.

سهیل امامعلی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: جادارد از زحمات تک تک مسئولان دانشگاه و خادمان عزیزی که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم ما را یاری دادند، تشکر کنم.

امامعلیپور در ادامه افزود: در طول برگزاری این آئین معنوی، حدود ۶۰ خادم، شبانه‌روزی تلاش کردند و من از صمیم قلب به وجود این عزیزان در کنار خودم افتخار می‌کنم، به ویژه از عوامل زحمت‌کش حفاظت فیزیکی و حراست که در تامین امنیت این مراسم خالصانه تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

مسئول هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: دانشگاه تبریز مشهد‌الشهدای دانشگاه‌های کشور می‌باشد و تکمیل المان مزار شهدای گمنام یکی مهم‌ترین خواسته‌ های ما از مسئولان دانشگاه است که متأسفانه سالیان سال رها شده و نیمه کاره مانده است.

براساس این گزارش، در پایان این آئین، خادمان و عوامل اجرایی مراسم شب‌های قدر مورد تجلیل قرار گرفتند.


( ۱ )

نظر شما :