نماینده‌ی تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌ها در استان تاکید کرد:

ضرورت برقراری نظم و عدالت در اجرای آزمون سراسری ۱۴۰۳

۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۱ کد : ۲۱۸۲۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۰۷

 

همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران آزمون سراسری در پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید از سوی دست‌اندرکاران، خانواده‌ها و حتی خود داوطلبان رعایت شود، ایجاد آرامش و امنیت روحی و روانی و کاهش استرس داوطلبان است.

وی ادامه داد: از جمله‌ی این موارد می‌توان به شناسایی حوزه‌ی امتحانی از سوی داوطلبان اشاره کرد که داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها حتما باید حداقل یک روز قبل از برگزاری آزمون، محل برگزاری آزمون را شناسایی کنند تا صبح روز آزمون دچار استرس و نگرانی نشوند.

دکتر نصراله‌زاده خاطرنشان کرد: ما باید خوش‌اخلاق‌ترین و با حوصله‌ترین افراد را در ورودی محل آزمون قرار دهیم تا بتوانند با داوطلبان ارتباط صمیمی برقرار کنند و در حد امکان با رد کردن داوطلبان از زیر قرآن در ورودی حوزه‌های امتحانی، به نوعی موجب ایجاد آرامش در داوطلبان شویم.

نماینده‌ی تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌ها در استان در تشریح چگونگی برقراری نظم و اجرای عدالت در آزمون نیز گفت: نصب تابلوهای راهنما در ورودی اصلی حوزه‌های امتحانی، تهیه‌ی مداد و پاک‌کن برای داوطلبانی که مداد و پاک‌کن را فراموش کرده‌اند و همچنین رفع ایرادات احتمالی تجهیزات و امکانات کلاس‌ها و سالن‌ها و در نهایت جلوگیری از تردد افراد غیر مسئول در محل آزمون و صحبت‌ بین مراقبین از جمله عوامل مهم در برقراری نظم و اجرای عدالت در برگزاری آزمون سراسری به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما باید تمام تلاش خود را برای رعایت قوانین و دستورالعمل‌های سازمان سنجش آموزش کشور که حاصل کارهای کارشناسی همکاران سازمان است، به کار بگیریم.


( ۴ )

نظر شما :