نشست هم اندیشی دانشجویان برگزیده علمی و ورزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۴ کد : ۲۱۶۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۷

 

نشست هم اندیشی دانشجویان برتر علمی و ورزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز با محوریت تجلیل از برگزیدگان مسابقات ورزشی دانشگاه و رتبه های برتر علمی مقطع کارشناسی این دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این جلسه با حضور جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برگزار شد و در پایان از 75 دانشجوی برتر در حوزه های مختلف علمی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.
دکتر سجاد توحیدی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در این نشست ضمن تشریح اهداف برپایی این جلسه گفت: این نشست بیشتر به منظور همفکری، تبادل نظر و بهره مندی از ایده ها، دیدگاه ها و راهکارهای علمی و عملیاتی برای ارتقای فعالیت های آموزشی، پژوهشی، اداری، ورزشی و فرهنگی دانشکده صورت می گیرد.
 رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر تلاش دانشکده برای پاسخگویی مناسب به مطالبات دانشجویان و انعکاس موارد مرتبط با حوزه های مختلف دانشگاه به مدیران مربوطه، افزود: درخواست ما این است که دانشجویان فعال علمی و ورزشی دانشکده، ضمن حفظ و ارتقاء امید برخاسته از افق نگاه بلند و دقیق، مشوق و انگیزه دهنده برای سایر دانشجویان هم باشند.
دانشجویان در این نشست مسائل و راهکارهای مد نظر خود را در زمینه های مختلف از جمله گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتقاء توانمندیهای حرفه ای دانشجویان، افزایش امید و انگیزه در دانشجویان، پشتیبانی بیشتر از فعالیتهای علمی و ورزشی دانشجویان در سطح دانشکده و دانشگاه، افزایش تعداد کادر علمی و امکانات آزمایشگاهی برخی گروههای آموزشی و ... بیان نمودند.
دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر که در حال حاضر در قالب 7 گروه آموزشی مهندسی برق -قدرت، مهندسی برق - الکترونیک، مهندسی برق -مخابرات، مهندسی برق - کنترل، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات (IT) در حال فعالیت است، در سال ۱۳۴۷ تحت عنوان گروه مهندسی برق در دانشکده فنی سابق با جذب دانشجو در رشته فوق لیسانس پیوسته مهندسی برق (دوره پنج ساله) شروع به کار کرد. این گروه در طی سالیان با افزایش نیروهای علمی خود توانست گرایش‌های مختلف مهندسی برق را در دانشکده فنی تاسیس کرده و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو بپذیرد. در سال ۱۳۸۱ گروه مهندسی برق به ساختمان جدید نقل مکان یافت که در سال ۱۳۸۲ نیز همزمان با اخذ مجوز برای رشته مهندسی کامپیوتر – فناوری اطلاعات و تفکیک دانشکده فنی به دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تغییر نام یافت.
دانشکده مهندسی برق با تکیه بر توان علمی، تحقیقات و پژوهش‌های استادان صاحب نظر و شناخته شده خود در راستای اهداف چشم انداز علمی کشور به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد مشغول است.
در حال حاضر این دانشکده با حضور 66 عضو هیئت علمی و بیش از 2800 دانشجو، یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز محسوب می‌شود و با تلاش اساتید برجسته و دانشجویان نخبه و به‌‌کمک برخورداری از دانش روز و ارتباطات علمی، در راستای اهداف علمی - پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد گام برمی‌دارد.


( ۴ )

نظر شما :