انتصاب رئیس جدید پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۱۶۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۷

 
رئیس دانشگاه تبریز طی حکمی، دکتر وحید نورانی را به سمت رئیس جدید پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در حکم انتصاب وی آمده است: بنا به پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری و  نظر به سوابق و تجارب ارزنده آن همکار محترم، به موجب این حکم با حفظ سمت آموزشی برای مدت دو سال به عنوان « سرپرست پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز» منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و جلب مشارکت همکاران و صاحب نظران در حسن انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.
دکتر وحید نورانی، استاد گروه مهندسی عمران آب و محیط زیست دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز است. وی در دانشگاه های مینه سوتای آمریکا ، آکادمی علوم چین و توهوکو و کیوتو به عنوان استاد مدعو مشغول به فعالیت بوده و برای سال 1403 نیز موفق به دریافت پروژه JSPS  ژاپن و طرح مشترک ایران و چین شده اند.  
در طول فعالیت علمی این عضو هیات علمی، 19 دانشجوی دکترا و 121 دانشجوی ارشد فارغ التحصیل شده و نتایج تحقیقات وی در قالب 332 مقاله مجله، 2 کتاب، 19 فصل کتاب، سرپرستی 8 طرح تحقیقاتی مشترک با محققانی خارجی(از  سال 1397 و 1400 به ترتیب با دانشگاههای خاور نزدیک قبرس و چارلز داروین استرالیا) و بیش از 200 مقاله ارائه شده در کنفرانس های بین المللی و ملی منتشر شده است.  
این استاد دانشگاه تبریز  در  حال حاضر سردبیر  مجله  مهندسی عمران و محیط زیست و دستیار  سردبیر مجلات معتبر مختلف از جمله  Journal of Hydrology و AQUA و Civil Engineering Infrastructures  و مدیر قطب علمی  هیدروانفورماتیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
دکتر نورانی در 6 سال اخیر جزو دانشمندان یک درصد جهان بوده و بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد در سال 2023، در رتبه 9085 دانشمندان برتر جهان قرار گرفته و بر اساس این گزارش وی صاحب رتبه 29 در جهان و رتبه اول در ایران در مهندسی محیط زیست ؛ رتبه اول در ایران در رشته هواشناسی و علوم جوی و رتبه دوم ایران در مهندسی عمران  می باشد. موسس و ریاست آزمایشگاه هیدرولیک دانشکده عمران، مدیریت گروه عمران آب، معاونت دانشکده عمران و عضویت در کمیته های مختلف از دیگر سوابق علمی – اجرایی وی می باشد.
پیش از این سرپرستی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز  بر عهده دکتر مهدی ضرغامی بود.
پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز با مجوز رسمی از وزارت علوم از سال 1396 فعالیت خود را در قالب 3 گروه مدیریت و اقتصاد ، سلامت و جامعه شناسی محیط زیست شروع کرده و در این مدت ضمن هم افزایی دانش نخبگان سعی کرده  بستری واحد برای  تجمیع و نشر دانش محیط زیست کشور و تبیین راه حل عملی برای مشکلات زیست محیطی ایجاد نماید. پزوهشکده هم اکنون شامل 50 عضو وابسته هیات علمی ، 10 عضو بین المللی و 30 عضو دانشجویی بوده و تا کنون بیش از 100 مقاله و چندین طرح تحقیقاتی توسط همکاران پژوهشکده ارایه شده است.


( ۱۶ )

نظر شما :