رئیس دانشگاه تبریز در آئین کلنگ‌‌زنی مسکن دانشگاهیان:

۴۳ هکتار از اراضی دانشگاه تبریز به طرح مسکن اساتید و کارکنان اختصاص یافت

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۶ کد : ۲۱۴۹۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۴۶۸

 

آئین کلنگ‌زنی مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز هم‌زمان با سایر دانشگا‌ه‌ها به وسیله‌‌ی ارتباط تصویری با رئیس جمهوری و اعضای شورای ملی مسکن برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت انقلابی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تامین مسکن آحاد جامعه بویژه عنایت خاص ریاست جمهوری به جامعه‌ی دانشگاهی و نخبگان در خصوص حل مشکل مسکن و ایجاد امید و دلگرمی در این قشر فرهیخته، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی با تدابیر و راهبری وزرای محترم دو وزارتخانه با موضوع تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان مراکز آموزش عالی کشور امضا و در خردادماه ۱۴۰۲ به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه‌ی ارزشمند و پس از انجام مطالعات همه جانبه، در نهایت در آبان ماه ۱۴۰۲ طی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه تبریز و اداره‌ی کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ۴۳ هکتار از اراضی دانشگاه تبریز موسوم به اراضی خلعت پوشان واقع در محدوده‌ی شهری که با اختصاص آن خللی در برنامه‌های توسعه‌ی دانشگاه ایجاد نمی‌شود، برای این منظور اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: همچنین ضمن همکاری مستمر با معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و ادارات ذی‌ربط و همچنین اداره ی کل راه و شهرسازی استان، نسبت به انجام مطالعات تکمیلی و تهیه‌ی طرح تفصیلی مجموعه اقدام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس آمار به دست آمده در خصوص تعداد خانوارهای همکاران شاغل دانشگاه تبریز، نهایتا اراضی مذکور برای اسکان اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تبریز با رعایت دقیق سرانه‌های پیشنهادی طرح جامع شهر تبریز طراحی گردید.

دکتر نصراله‌زاده اظهار کرد: باتوجه به مصوبات سال ۱۴۰۱ شورای عالی مسکن و تاکید دولت بر کاهش حداکثری در میزان تراکم «نفر در هکتار» و نظر به محدودیت‌های موجود در استفاده از اراضی، طراحی به گونه‌ای انجام شد که به هر دو همکار اعم از اعضای هیات علمی یا کارکنان یک قطعه زمین برای ساخت مسکن اختصاص یابد.

وی افزود: این رویکرد با نزدیکی به الگوی معماری ایرانی-اسلامی، با در نظر گرفتن حدود ۲۰ هکتار از زمین به‌عنوان فضای خالص مسکونی امکان تامین مسکن همکاران را در ساختمان‌هایی با دو طبقه‌ی مسکونی و زیربنای مفید ۱۵۰ مترمربع برای هر متقاضی فراهم می‌نماید.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با حمایت‌های وزارت علوم ساخت تعداد ۸۶۰ واحد خوابگاهی متاهلی در دست اقدام است که ۱۲۰ واحد آن با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد، تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 


( ۱۱ )

نظر شما :