جلسه مشترک شورای هماهنگی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با روسای دانشکده ها برگزار شد

۰۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۲۱۲۹۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۶۳


چهارمین جلسه مشترک شورای هماهنگی حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با حضور روسای دانشکده ها و مدیران واحدهای مختلف به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص حل برخی مسایل و مشکلات دانشکده ها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سیدصمد حسینی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و تشکر ویژه از حضور روسای دانشکده ها در این نشست در ابتدای جلسه با اشاره به روند واگذاری زمین برای تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه گفت: گلنگ زنی این طرح  شنبه هفته آینده به صورت مجازی با حضور رئیس جمهور همزمان با 10 دانشگاه کشور آغاز خواهد شد.
وی در ادامه به بحث پرداختی ها و خرید متمرکز اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته با وجود برخی موانع و مشکلاتی که در حوزه پرداخت حقوق و خرید اقلام داشتیم، با همکاری روسای محترم دانشکده ها و مدیران واحدهای ذی ربط این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده است.
وی افزود: در خرید متمرکز دانشگاه نیز با مدیریت، برنامه ریزی و رعایت استانداردهای خرید می توان ضمن برطرف نمودن نیازهای واحدها و دانشکده ها، هزینه های خرید دانشگاه را مدیریت و صرفه جویی لازم را انجام داد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در ادامه از مدیران واحدها و روسای دانشکده ها خواست با طرح و ثبت واقعی نیازها، این معاونت را در مدیریت هزینه های خرید یاری نمایند.
وی داشتن حسابرسی داخلی برای تمامی واحدها و دانشکده ها را ضروری بیان کرد و خاطر نشان کرد: در صورت داشتن حسابری داخلی و اصلاح برخی فرایندها است که می توان از بوجود آمدن مشکلات و موانع مالی و اداری در واحدها و دانشکده ها جلوگیری نمود و امورات دانشگاه با سهولت بیشتری به نتیجه برسد.    
دکتر حسینی، در بخش دیگر سخنان خود بخشی نگری در حوزه مدیریت و اداره دانشکده ها و واحدها را مانع بزرگ تحول و توسعه دانشگاه عنوان کرد.  
وی اظهار داشت: ما باید در حوزه مدیریت زیر مجموعه خود با سعه صدر و با همدلی بتوانیم در راستای توسعه دانشگاه گام های موثری برداریم.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در پایان نشست اظهار داشت: مدیران پشتیبانی و توسعه منابع با تهیه معیارها و شاخص‌های مناسب در پرداخت اضافه‌کاری و ساماندهی کارکنان، بازنگری های لازم در این خصوص را انجام دهند.  
در این جلسه، روسای دانشکده‌ها نیز به طرح  برخی مسایل، مشکلات و برنامه های خود برای اداره بهینه امور و توسعه دانشکده ها پرداختند و مدیران پشتیبانی و توسعه منابع هم به برخی مسایل پاسخ دادند.
در این نشست همچنین راهنمایی های لازم جهت استفاده از خدمات پردازش سریع توسط مهندس نصیرزاده به حاضرین ارایه شد.
هم اکنون 20 دانشکده در دانشگاه تبریز وجود دارد که از این تعداد، سه دانشکده اقماری در شهرستان های مرند، میانه و اهر واقع شده است.


نظر شما :