نشست کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۴ کد : ۲۱۲۳۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۹۶

هفتمین نشست کمیسیون دائمی از دوره‌ی هشتم هیأت امناء دانشگاه تبریز با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این نشست، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۷ دی اظهار کرد: این روز بخاطر دو اتفاق مهم، برای ما ارزشمند است. روز ۲۶ دی ۱۳۵۷ روزی است که محمدرضا پهلوی از کشور فرار کرد و ۲۶ دی ۱۳۶۵ نیز ۲۲ دانشجوی کارگاه دانشکده‌ی فنی دانشگاه تبریز در اثر بمباران رژیم بعثی عراق، به درجه‌ی رفیع شهادت رسیدند و به همین دلیل دانشگاه تبریز افتخار دارد که عنوان مشدالشهدای دانشگاه‌های ایران را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه تبریز نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهدای کرمان گفت: ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و در جریانات اخیر استیصال رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و سایر هم‌پیمانانشان را ثابت کرد.

دکتر عبدالرسول پورعباس با اشاره به حملات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌ها در کردستان عراق، ادامه داد: امیدواریم این موشک باران مقر ضد انقلاب منجر به نابودی کامل دشمنان اسلام گردد.

وی افزود: حقیقتا ما امروز به مرحله‌ای رسیدیم که دشمن را نه در داخل ایران بلکه در خاک خود می‌زنیم و اکنون نبرد رزمندگان اسلام با رژیم غاصب صهیونیستی از جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان به داخل فلسطین اشغالی رسیده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه تبریز همچنین در ارتباط با فرار محمدرضا پهلوی در روز ۲۶ دی ۱۳۵۶ گفت: فرار محمدرضا پهلوی قدم اول پیروزی جمهوری اسلامی بود و در اکثر شهرها  مجسمه‌ی شاه را پایین آوردند اما گارد شاهنشاهی در این روز اهواز را به خاک و خون کشید و چهارشنبه‌ی سیاهی را در اهواز رقم زدند.

عضو دیگر هیأت امناء دانشگاه تبریز نیز گفت: روزی که انقلاب شد ما در انگلستان مشغول تحصیل بودیم و لحظه‌ای که رادیو گفت «این صدای راستین انقلاب اسلامی است»، ارزشمندترین لحظه‌ برای ما بود.

دکتر محمد حسین سرورالدین در خصوص شهدای کارگاه دانشکده‌ی فنی اظهار کرد: ما در سال‌هایی که در دانشگاه خدمت می‌کردیم، پیشنهاد دادیم که کارگاه را به موزه شهدا تبدیل کنند چراکه تبلیغات زبانی  و تصویری تاثیر زیادی دارد و این موزه بهترین تبلیغ برای انقلاب است. هر کم و کسری برای تکمیل این موزه وجود دارد، باید رفع شود چراکه دانشجوی نسل فعلی می‌توانند از طریق این موزه با انقلاب آشنا شوند.

در ادامه این جلسه، دستورات جلسه‌ی هفتمین نشست کمیسیون دائمی از دوره‌ی هشتم هیأت امناء دانشگاه تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


( ۵ )

نظر شما :