در دانشگاه تبریز صورت گرفت؛

آسیب‌شناسی کانون‌های پرونده ساز در محاکم قضایی

۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۱۱۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۱


 
نشست علمی – تخصصی پیرامون آسیب شناسی کانون های پرونده ساز در محاکم قضایی با حضور دکتر احمد موقری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی و جمعی از اساتید و کارشناسان این حوزه و مدیران حقوقی دانشگاه های استان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

دانشگاه‌ها سرمایه های ارزشمندی برای جامعه و صنعت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در این نشست ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: دانشگاه تبریز به خاطر داشتن اعضای هیات علمی، دانشجویان و یاوران علمی توانمند، همیشه به عنوان یکی از دانشگاه‌های تاثیر گذار با پتانسیل غنی در شمالغرب و در سطح کشور مطرح بوده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت و توانمندهای دانشگاه تبریز و دیگر دانشگاه‌های استان برای رشد و توسعه و به خصوص برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه به بهترین شکل و شیوه استفاده کرد، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها سرمایه های ارزشمندی برای جامعه و صنعت هستند و باید از پتانسیل های موجود برای شکوفاهی و پیشرفت استان و کشور بهره مند شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: این دانشگاه با توجه به امکانات و ظرفیت های که در حوزه های مختلف و به خصوص در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دارد، آماده هر گونه توسعه همکاری مشترک با سازمان ها و به خصوص با دادگستری استان آذربایجان شرقی است.
وی افزود: بر اساس نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی، دانشگاه تبریز در حوزه علوم اجتماعی در بین دانشگاه های کشور رتبه اول را کسب کرده است و از این رو باید از این ظرفیت برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح استان و حتی کشور استفاده نمود.
 دکتر شیری در خاتمه تاکید کرد: ما باید با توجه به توصیه ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری، از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه های کشور، برای حل نیازها، مسایل و مشکلات جامعه و صنعت استفاده کنیم.

برگزاری نشست‌های تخصصی
دکتر احمد موقری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از میزبانی دانشگاه تبریز و با ابراز خرسندی از استقبال اساتید از این برنامه گفت: دادگستری استان آماده همکاری مشترک با دانشگاه‌ها است و از طرح‌ها و پژوهش‌های اساتید و دانشجویان برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز استقبال می کند.  
وی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان مرجع تولید علم، دانش و فناوری می‌توانند در حل بسیاری از چالش ها، آسیب‌ها و بحران‌ها به کمک سایر دستگاه ها و سازمان ها و از جمله دستگاه قضایی بیایند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارند، باید بر اساس نیاز جامعه و صنعت، طرح، ایده و راهکار بدهند.
وی افزود: در این نشست نیز مسایل زیادی به صورت کلی مطرح شد که برای کیفیت بخشیدن به چنین برنامه‌هایی باید نشست‌های بعدی به صورت تخصصی تر و با حضور اساتید آن حوزه برگزار شود.  
در این نشست همچنین اساتید و کارشناسان شرکت کننده به ارایه دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون آسیب شناسی کانون های پرونده ساز در محاکم قضایی استان پرداختند.   
نشست علمی – تخصصی پیرامون آسیب شناسی کانون های پرونده ساز در محاکم قضایی، توسط مدیریت امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات و مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 


( ۲ )

نظر شما :