مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی در کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در دانشگاه تبریز:

می توان از رفتارهای خود آسیب رسان جلوگیری کرد

۱۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۲ کد : ۲۱۱۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۱


 
کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان با عنوان (طرح بتا) با حضور مدیران و کارشناسان سراهای دانشجویی توسط مرکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه تبریز برگزار شد.  
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلیل باباپور، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز در ابتدای این کارگاه آموزشی با تاکید بر اینکه حوزه دانشجویی از پردغدغه ترین و پرکارترین واحدهای دانشگاه ها است، گفت مشکلات و دغدغه های دانشجویان نسل امروز با گذشته فرق دارد و از این رو با برگزاری این گونه کارگاه های آموزشی ضمن آشنایی با انواع آسیب های اجتماعی و رفتاری می توان از رفتارهای خود آسیب رسان جلوگیری نمود.  
وی در ادامه با بیان اینکه با تشکیل کمیته پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تکالیف و وظایفی برای دانشگاه ها و مراکز مشاوره تعریف شده است، تصریح کرد: این کارگاه آموزشی در همین راستا برگزار می شود.  
مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز یادآور شد: دانشجویان فرزندان ما هستند و باید در حد توان با دادن مشاوره های لازم و برگزاری این گونه کارگاه های آموزشی برای آرامش و آسایش آنان در محیط دانشگاه و سراهای دانشجویی تلاش کنیم.  
دکتر مصطفی زارعان، عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز هم که مدرس کارگاه آموزشی بود، اظهارداشت: رفتارهای خود آسیب رسان دومین علت فوت افراد 15 الی 29 ساله است.  
وی در ادامه خاطر نشان کرد: سابقه قبلی رفتارخود آسیب رسان، وجود این رفتارها در خانواده وهمچنین در بین دوستان، مشکلات روانی، سوء مصرف مواد و دسترسی به ابزار خطرآفرین برای انجام رفتارهای خود آسیب رسان، انزوا و رفتارهای پرخاشگرانه و ضد اجتماعی از جمله عوامل موثر براینگونه رفتارهاست.
به گفته وی درشرایط فعلی، این رفتارها در بین دانشجویان بیشتر  به خاطر وجود مسایل و مشکلات خانوادگی، شکست عاطفی، افسردگی، ناامیدی، احساس غربت، مشکلات سازگاری و ارتباطی است.


( ۱ )

نظر شما :