رئیس دانشگاه تبریز در آئین رونمایی محصولات جدید دانش بنیان:

پویایی خاصی در سیستم اکوسیستم فناوری وجود دارد

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۲۱۰۳۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۶۷

 

آئین رونمایی ۱۳ محصول جدید دانش‌بنیان و افتتاح آزمایشگاه تخصصی حوزه‌ی مهندسی نفت و پتروشیمی با حضور فرماندار شهرستان تبریز و رئیس دانشگاه تبریز در پردیس علم و فناروی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی خطاب به شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این آئین گفت: شما بازیگران و عوامل ارزشمند اکوسیستم فناوری کشور هستید و این تلاش و نخبگی شما به استان و دانشگاه تبریز عزت می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز به‌عنوان حامیان برتر پژوهش و فناوری در کشور انتخاب شدند که البته ما بجای این افتخارات، به وجود شما عزیزان غرّه می‌شویم.

دکتر نصراله‌زاده با تاکید بر ضرورت تاثیر پژوهش و فناوری در حل مشکلات جامعه، خاطرنشان کرد: ما باید به‌دنبال تحقیقات کاربردی در تمامی علوم از جمله علوم پایه و علوم انسانی باشیم که منجر به ایجاد تفکر و اندیشه و این علوم شویم.

وی یادآور شد: فناوری از این جهت مهم است که ما به‌صورت مستقیم وارد تکونولوژی می‌شویم و  قطعا اگر با سبک و‌سیاق ۲۰ سال قبل کار کنیم، نمی‌توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه در حال حاضر پویایی خاصی در سیستم اکوسیستم فناوری وجود دارد و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان موجب بهبود وضعیت مردم می‌شود که این همان حرکت دانشگاه‌ها به سمت حکیم پروری است.

وی یادآور شد: استان ما طی چند سال اخیر در حوزه‌ی فناوری، رشد بالایی داشته‌ است، به طوری که تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پردیس دانشگاه از ۶۲ شرکت فناوری به ۱۰۸ مورد رسیده ولی با این حال باز هم از قافله‌ عقب هستیم  و باید بیشتر تلاش کنیم.

دکتر نصراله‌زاده در خاتمه تاکید کرد: نخبگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که باید در مسیر بهبود وضع مردم از این گنجینه‌ها استفاده کنیم و امروز شاهد رونمایی از ۱۳ محصول دانش بنیان جدید در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز هستیم که کاری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

ضرورت تجاری سازی و توزیع فناوری محصولات دانش‌بنیان

فرماندار شهرستان تبریز نیز اظهار کرد: ما باید با بکارگیری ظرفیت استان‌ و کارخانجات و‌ صنایع، به  تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان  کمک کنیم.

یونس فاتح ادامه داد: ما علاقه‌مند به تجاری سازی و عملیاتی کردن محصولات جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و معتقدیم می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی چون صنایع، چرم، فرش، شیرینی، شکلات، آجیل و … که مزیت‌های تبریز هستند، در راستای توزیع فناوری قدم برداریم.

وی یادآور شد: ما به وجود دانشگاه تبریز و نخبگان این دانشگاه و تمامی دانشگاه‌های استان افتخار می‌کنیم و امیدواریم با تداوم نشست‌های مشترک با دانشجویان و نخبگان، در راستای حل مشکلات جامعه قدم برداریم.

در ادامه،‌ ۱۳ محصول جدید دانش‌بنیان تولید شده توسط شرکت‌های مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز رونمایی و آزمایشگاه تخصصی در حوزه‌ی مهندسی نفت و پتروشیمی افتتاح شد.


( ۴ )

نظر شما :