در هفته پژوهش و فناوری صورت گرفت؛

اجرای برنامه های مختلف در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۰۹۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۱


 
به مناسبت هفته پژوهش، برنامه های مختلفی با حضور معاون پژوهشی و فناوری و مدیر امور پژوهشی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز برگزار شد.

کافه ورزش و تندرستی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کافه ورزش و تندرستی از جمله برنامه هایی بود که با استقبال دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه برای مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد. در این کافه ضمن آشنایی  دانشجویان با ابزارهای پژوهشی رایج تربیت بدنی در زمینه سلامت و ورزش، از آنها ارزیابی نیز به عمل آمد.
در این کافه دکتر جوانی و دکتر پاشائی از اساتید گروه مدیریت ورزشی دانشکده ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان به راهنمایی و مشاوره در زمینه های مختلف پژوهش پرداختند.

ژورنال کلاب/ کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تربیت بدنی
برگزاری ژورنال کلاب با عنوان« کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تربیت بدنی» از دیگر برنامه های این دانشکده در هفته پژوهش بود که با ارایه محمد خفاف کمیلی و به مدیریت دکتر شیرین یزدانی برگزار شد.
در این ژورنال کلاب استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف تربیت بدنی از جمله بیومکانیک ورزشی، یادگیری حرکتی و .... مورد بحث و نقد دانشجویان و اساتید قرار گرفت و در همین راستا مقالات و مجلات روز دنیا معرفی و بررسی شد.
 این ژورنال کلاب، شروعی برای کار با هوش مصنوعی در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز و انتقال آن در ورزش کشور است.

اردوها و نحوه انتخاب ورزشکاران برای تیم ملی کاراته
برپایی کارگاهی با عنوان« بررسی اردوها و نحوه انتخاب ورزشکاران برای تیم های ملی( تیم ملی کاراته) سومین برنامه هفته پژوهش در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بود که توسط دکتر سعید نیکوخصلت، دانشیار فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تبریز و مدیر سازمان تیم های ملی کاراته برگزار شد.
دکتر نیکوخصلت در این کارگاه در خصوص فرایند فرسایشی در اردوهای تیم ملی در تمامی رشته های ورزشی و نبود الگوی ثابت در بحث طراحی و نحوه برگزاری انتخابی ها نکاتی را مطرح کرد.

برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی کاراته برای ایجاد پویایی

وی در ادامه به برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی کاراته برای ایجاد پویایی در این رشته اشاره کرد و گفت: ورزشکاران برای حضور در مسابقات جهانی باید امتیازات لازم را در کاراته وان‌های مختلف را بدست آورند که بتوانند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند.
به گفته دکتر نیکوخصلت، در صورت حمایت فدراسیون، راهکارهایی دررابطه با فرایند انتخابی تیم‌های ملی، فرصت سرمایه‌گذاری در ورزش کاراته باشگاه‌ها و هیات‌ها، راهکارهای ایجاد رقابت در ورزشکاران، پرورش استعدادها، پیشگیری از مهاجرت و یا بازنشستگی زودتر از موعد ورزشکاران، فراهم سازی بستر لازم برای انتخاب عادلانه، صرفه جویی در منابع مالی و انسانی فدراسیون در تامین هزینه های اسکان و تغذیه اردوهای طولانی مدت و فرسایشی، تدوین آیین نامه رسیدن به تیم ملی و حمایت از مربیان سازنده و نقش سرمربی و فدراسیون کاراته در پیشبرد اهداف ورزش را ارایه کرد.


( ۲۰ )

نظر شما :