بررسی مسایل، مشکلات و مطالبات دانشجویان ساکن خوابگاه شهدای دانشگاه تبریز

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۶ کد : ۲۰۸۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۱

 
در نشستی با حضور جمعی از مدیران دانشگاه تبریز،  مسایل، مشکلات و مطالبات دانشجویان ساکن خوابگاه شهدای این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور معاون دانشجویی دانشگاه و مدیران حوزه‌ دانشجویی، معاون حراست، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، مدیر تربیت بدنی، رئیس مرکز مشاوره‌، نماینده مرکز بهداست و اعضای شورای صنفی رفاهی در حسینیه سرای دانشجوئی شهدا برگزار شد.
دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف برپایی این گونه نشست ها در سراهای دانشجویی این دانشگاه گفت: این برنامه ها بیشتر به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و چهره به چهره دانشجویان با مدیران و مسئولان سراهای دانشجویی و دعوت از مدیران سایر واحدها برای در جریان قرار گرفتن در مورد مطالبات دانشجویان برای حل مشکلات موجود در سراهای دانشجوئی  برگزار می شود.
وی در ادامه، فراهم کردن بسترهای رفاهی و خدماتی در سراهای دانشجویی را از دیگر اهداف برگزاری این جلسات عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از مشکلات موجود در سراهای دانشجوئی به حوزه ‌معاونت دانشجویی برمی گردد.
وی تاکید کرد: مشکلات و مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان در سراهای دانشجویی اعم از تاسیساتی، فنی، اینترنتی، فرهنگی و اجتماعی و ... به سایر واحدها مربوط است و از این رو با دعوت از معاونان و مدیران واحدهای دیگر می خواهیم، مسایل موجود را به صورت اصولی و ریشه ای حل کنیم.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان و مدیران دانشگاه برای رفاه و حل مشکلات شما دانشجویان در تلاش شبانه روزی هستند، تصریح کرد: هیچ کس حق بی احترامی به دانشجو را ندارد و باید همه ارکان دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان پای بند قانون باشند و در همین راستا همه مقررات و آیین نامه ها هم برای نظامندی امور در جامعه نخبگانی به نام دانشگاه و فراهم کردن آرامش و آسایش دانشگاهیان تدوین شده است.

ایجاد صف‌های طولانی در برخی رستوران ها ارتباطی با سیستم تشخیص چهره ندارد
محمد شهری، مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این نشست در پاسخ به برخی پرسش ها و مطالبات دانشجویان درباره نحوه توزیع کیفیت و کمیت غذاها، راه اندازی دستگاه تشخیص چهره و طولانی شدن صف‌های رستوران‌ها گفت: در سال های اخیر گام های موثری برای ایجاد تنوع غذایی و کنترل کیفیت، کمیت و بهداشت غذای سلامت محور برداشته شده است.
وی اضافه کرد: علت ایجاد صف‌های طولانی در برخی رستوران ها ارتباطی با سیستم تشخیص چهره ندارد و دلیل آن مراجعه‌  هم‌زمان تعداد زیادی از دانشجویان می باشد.
براساس این گزارش، در این دیدار مدیر تربیت بدنی، معاون حراست، مدیر مرکز فناوری اطلاعات، رئیس مرکز مشاوره‌،  نماینده مدیریت امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی و نماینده شورای صنفی دانشجویان به برخی مطالبات و پرسش های دانشجویان درباره کیفیت غذا، نظافت سراهای دانشجوئی، قیمت بالای غذای رستوران‌های تاک، گران فروشی مواد غذایی برخی بوفه ها و رستوران ها، ظرفیت بالای اتاق ها، حجم اینترنت، فشار آب، تاسیسات، مسایل فنی، اماکن ورزشی، دستگاه تشخیص چهره، صف‌های طولانی رستوران‌ها، بهداشت اماکن پخت غذا، وجود سگ های ولگرد و گربه، سم پاشی، حمل و نقل، قیمت بالای آژانس ها و تاکسی ها، روشنایی محوطه داخلی خوابگاه و ... پاسخ دادند.


( ۱ )

نظر شما :