با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد؛

نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز

۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۱ کد : ۲۰۸۱۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۷۶

 

یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از اعضای آن به میزبانی دانشگاه‌تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم »،  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این نشست، انتشار برخی اخبار جعلی و دروغ درباره قتل و خودکشی در برخی خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری و بازتاب آن در فضای مجازی را موجب تشویش اذهان عمومی دانست و خاطر نشان کرد: رسانه ها باید در تبیین و انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند، چرا که انتشار برخی اخبار از جمله قتل و جنایات موجب ترویج خشونت و ایجاد انگیزه در جامعه می شود.

وی در ادامه خواستار مشارکت، همکاری و تلاش ویژه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان برای برگزاری باشکوه کنگره ده هزار شهید استان شد، تاکید کرد: این کنگره 23 آذرماه در تبریز برگزار خواهد شد و از این رو در فرصت اندک باقی مانده همه دستگاه ها و نهادها باید با تمام توان برای برگزاری باشکوه و منظم این رویداد عظیم در شان شهدا تلاش نمایند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشینی را در اولویت برنامه‌های این دولت عنوان کرد و یادآور شد: در دولت سیزدهم ما با همه دستگاه‌ها و نهادها میثاق بسته ایم که آنچه در اختیار و توان داریم برای ارتقای سطح رفاه ساکنان مناطق حاشیه نشین به کار ببندیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به دنبال حل چهار مشکل اساسی از جمله بحث اشتغال، راه اندازی خدمات دفاتر تسهیل‌گری، اعطای تسهیلات مالی و بانکی برای زنان سرپرست خانوار و تامین مسکن در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با اشتغالزایی و اعطای تسهیلات مالی برای زنان سرپرست خانوار با تمام توان  به دنبال ارتقای سطح رفاه و معیشت ساکنان مناطق حاشیه نشین شهر تبریز هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تامین مسکن و جابجایی ساکنان مناطق حاشیه نشین گفت: در بحث مسکن در این مناطق به این نتیجه رسیده ایم که اگر تامین مسکن کلید به کلید نشود، اجرای طرح‌های ساخت مسکن فایده نخواهد داشت و به همین دلیل نیز واحد‌های مسکونی شهرک جوانان تنها پس از تکمیل و تحویل کلید به متقاضیان مناطق حاشیه نشین انجام می‌شود.

وی، راه اندازی خدمات دفاتر تسهیل گری توسط قرارگاه شهید اسداللهی در سکونتگاه های غیررسمی تبریز  را از دیگر اقدامات موثر این دولت برشمرد.

استاندار آذربایجان شرقی، سر و سامان دادن به توافقنامه‌های موجود خواهرخواندگی تبریز با دیگر شهرها را  ضروری عنوان کرد و یادآور شد: خواهرخواندگی تبریز با دیگر شهرها باید اقدام عملی داشته باشد، برای اینکه خواهرخواندگی صرف دردی را دوا نخواهد کرد.

دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز هم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این جلسه در ادامه  با اشاره به روند فعالیت در حوزه فرهنگی در این دانشگاه گفت: در دانشگاه تبریز نزدیک به 24 هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و در همین ارتباط هم برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و اجتماعی در طول سال برای این دانشجویان تدوین، برنامه ریزی و به اجرا در می آید.

وی افزود: از مهرماه تا به امروز 250 برنامه فرهنگی و اجتماعی از جمله در زمینه حجاب و عفاف و کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در دانشگاه تبریز به اجرا در آمده است. 

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارایه گزارشی گفت: این جلسه یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان و نهمین نشست این شورا در سال جاری است.

 وی در ادامه خواستار ایجاد یک قرارگاه میان دستگاهی برای تقسیم کاری در حوزه‌ فرهنگ برای محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز  شد.

لازم به ذکر است؛ رونمایی از پوستر «سرود ولایت» ویژه دیدار مردم آذربایجان در 29 بهمن با مقام معظم رهبری و توضیحاتی از کتاب «مردمشناسی محلات حاشیه نشین تبریز؛‌ ظرفیت‌ها و چالش‌ها» توسط دکتر ایزدی جیران، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز از جمله دیگر برنامه‌های یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بود.


( ۱۱ )

نظر شما :