انتصاب دبیر همایش ملّی خیرین و حامیان علم و فناوری

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۱ کد : ۲۰۷۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۲۷

 

رئیس دانشگاه تبریز، طی حکمی دبیر همایش ملّی خیرین و حامیان علم و فناوری را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده طی ابلاغی، دکتر محمّد طاهری خسروشاهی را به‌عنوان دبیر همایش ملّی خیرین و حامیان علم و فناوری منصوب نمود.

 رئیس دانشگاه تبریز در این ابلاغ با اشاره به اهمیت فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه علم و فنّاوری و با توجّه به‌مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده دکتر طاهری خسروشاهی در این حوزه، برای او در حسن انجام این مسئولیت خطیر و خداپسندانه، آرزوی موفقیت کرده است.

دکتر نصراله زاده، در این حکم، همکاری مسئولان و مدیران واحدهای مختلف دانشگاه تبریز را برای برگزاری مطلوب همایش مهم خیرین خواستار شده است.

شایان‌ذکر است، سنت وقف در حوزه علم و فناوری در کشور ما قدمتی دیرینه دارد و به ۷۰۰  سال پیش و تأسیس دانشگاهی در تبریز به نام مجتمع علمی ربع رشیدی بازمی‌گردد که توسط خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی وزیر غازان خان از حکمرانان وقت آن دیار احداث شد.

دیار آذربایجان بر اساس پیشینه درخشان دینی و مذهبی و حضور عناصر فعالی از بازرگانان و متمولین خوشنام، از دیرایام تاکنون، در حوزه خیرین جامعه علمی، پیشتاز بوده و کارنامه بسیار روشن و درخشانی داشته است.

با توجه به اهمیت کمک خیرین و واقفان در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1392 بنیادی برای جمع آوری کمک‌های خیرین راه اندازی کرده است. بی شک حوزه آموزش عالی همواره به کمک خیرین نیاز دارد، از این رو باید با توجه به نظر خیرین در راستای افزایش اعتماد و آگاهی افراد جامعه گام‌های محکمی برداشت.

برگزاری هفتمین گردهمایی خیرین آموزش عالی کشور در د انشگاه تبریز

در همین راستا بنیاد حامیان علم و فناوری در وزارت متبوع، هفتمین گردهمایی خیرین آموزش عالی کشور را در اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه تبریز و با حضور رؤسای دانشگاه‌های کشور و جمعی از خیرین آموزش عالی و نمایندگان بنیادهای دانشگاهی برگزار خواهد کرد.

از مسئولیت‌های علمی و اجرایی طاهری خسروشاهی می‌توان به ریاست بنیاد ایرانشناسی استان آذربایجان شرقی، دبیر علمی همایش بین المللی نظامی گنجه‌ای، دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، مدیر مسئول مجله سفینه تبریز، دبیر اجرایی همایش روز ملّی شعر فارسی و تألیف ۸ کتاب در حوزه تحقیقات ادبی و تاریخی و انجام پژوهش‌های متعدد علمی در موضوعات متنوع زبان و ادب فارسی اشاره کرد.

وی هم اکنون مسئولیت مرکزآموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و مدیریت دفتر مجمع خیرین و بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه تبریز را بر عهده دارد.

 

 


( ۱ )

نظر شما :