بزرگداشت روز جهانی GIS در دانشگاه تبریز

۲۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۰۷۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۲

 
روز جهانی GIS با برگزاری یک وبینار بین المللی در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز گرامی داشته شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، گروه سنجش از دور و GIS دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز یکی از سابقه دار ترین گروه های موجود در کشور است که به منظور گرامیداشت روز جهانی GIS، اقدام به برگزاری یک وبینار بین المللی با شرکت دانشمندانی از کشورهای ترکیه و چین و همچنین اعضای گروه سنجش از دور و GIS دانشگاه تبریز نمود.
این وبینار بین المللی با سخنرانی دکتر هاشم رستم زاده، رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی در باره جایگاه GIS در علوم محیطی آغاز شد.
در ادامه این وبینار علمی با سخنرانی پروفسور مورات یاکار، رئیس دانشکده ژئوماتیک دانشگاه مرسین ترکیه، پروفسور لی و دکتر امین نبوره از دانشگاه علوم چین، دکتر بختیار فیضی زاده، محقق دانشگاه هامبولت آلمان و از دانشگاه تبریز، دکتر خلیل ولیزاده کامران، دکتر ایرج تیموری، دکتر صدرا کریم زاده، دکتر مهرداد جیهونی و دکتر لیلا نقی پور از دانشگاه تبریز و مهندس اکبری، رئیس بخش GIS برق استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
لازم به ذکر است؛ گروه آموزشی سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در قالب مرکز سنجش از دور و GIS به عنوان بخشی از گروه جغرافیای طبیعی راه اندازی شد. در بهمن ماه ۱۳۹۳ با تصویب اجرای چارت جدید سازمانی دانشگاه تبریز این گروه به عنوان گروه مستقل شروع به کار نمود. گروه سنجش از دور و GIS هم اکنون با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی سنجش از دور و GIS و همچنین 2 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد شامل:  سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS و سنجش از دور  دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و همچنین توسعه آتی گروه جزو اهداف و الویت های این گروه می باشد.

 


( ۱ )

نظر شما :