برگزاری کارگاه آموزشی مسیر آینده شغلی من در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۵ کد : ۲۰۷۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۵

 

کارگاه آموزشی "مسیر آینده شغلی من" دانشکده کشاورزی با حضور دکتر شفق رئیس دانشکده، دکتر حاجیلو معاون پژوهشی، دکتر ظریفیان نماینده دانشکده درکمیته کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه، اعضای هیات علمی، کارآفرینان مدعو و دانشجویان نو ورود این دانشکده در سالن شهید سلمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلیل شفق رئیس دانشکده کشاورزی ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان و تبریک قبولی در رشته کشاورزی در رابطه با ضرورت هماهنگی با شرایط تحصیل در دانشگاه و تمرکز بر یادگیری علمی، عملی و مهارت آموزی گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی و همچنین در ایدئولوژی مکتبی ما به انسان ها توصیه شده که در کنار آموزش و علم حتما یک حرفه و کاری را یاد بگیرید .اگر حرفه‌ای که یاد می‌گیرید مرتبط با تحصیلات تان باشد، امکان پیشرفت و کارآفرینی در آن حرفه دو چندان خواهد شد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام در رابطه با علم آموزی می فرمایند "هر که علم جوید خدا عهده دار روزی او شود." من از شما دانشجویان دعوت می‌کنم که حتما در کنار مطالعات درسی، مطالعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی و هر زمینه‌ای که علاقه دارید، داشته باشید، مطالعه به انسان دیدگاه می‌دهد و افق دید را بالا می‌برد، تحلیل ها را عمیق و شخص را صاحب نظر می‌کند.

در بخش دیگری از کارگاه آموزشی " مسیر آینده شغلی من" کارآفرینان دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز به بیان تجربیات و فعالیتت های خود برای استفاده دانشجویان نورورد پرداختند.

دکتر شاپور ظریفیان، مسئول کانون کارآفرینی دانشکده و نماینده دانشکده در کمیته کارآفرینی و هدایت شغلی مدیریت امور فناوری دانشگاه، ضمن تشریح وضعیت بازار کار دولتی و خصوصی برای فارغ التحصیلان کشاورزی، به معرفی فرصت‌های شغلی کارآفرینانه در رشته‌های مختلف کشاورزی، اصول و مبانی کارآفرینی و ویژگیهای افراد کارآفرین پرداخته  و تصاویری از تولیدات فعالیت‌های کارآفرینانه کشاورزی ارایه نمود.

در ادامه، دکتر حسین جان محمدی عضو هیئت علمی گروه علوم دامی و متخصص زنبور عسل در مورد نقش علاقه به تحصیل و ایجاد انگیزه در دانشجویان توسط اساتید در یادگیری علمی و عملی دانشجویان و زمینه‌های ایجاد کسب و کار کارآفرینانه در رشته‌های مختلف از جمله علوم دامی سخنرانی کرد.

در بخش دیگری از این برنامه دکتر عادل دباغ عضو هیئت علمی گروه اکوفیزیولوژی گیاهی و مدیرعامل شرکت فناور و نوآور کام هیراد مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه با اشاره به اهمیت رشته‌های کشاورزی از بعد تامین غذا و ایجاد امکان ادامه حیات انسان‌ها، گفت: زمینه فعالیت‌های کارآفرینانه این شرکت را تولید انواع آرد و نان سالم و ارگانیک، انواع ادویه‌ ها و گیاهان دارویی و ثبت دو برند برای تولیدات در ایران و ترکیه، اشتغال‌زایی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی عنوان کرد.

مهندس ناصر فرح بخش دانشجوی کارشناسی ارشد گروه علوم و مهندسی خاک و دبیر اجرایی کانون کارآفرینی دانشکده ضمن اشاره به سابقه تاسیس کانون کارآفرینی دانشکده در سال 1397، به عنوان اولین کانون دانشگاه گفت: کارگاه‌های آموزشی تخصصی و کارآفرینی، برنامه ریزی برای بازدید از واحدهای تولیدی کشاورزی کارآفرینانه در استان از جمله فعالیت های این کانون است و دانشجویان نو ورود می‌توانند عضو کانون شوند.

در ادامه، مهندس صادقی دانشجوی کارشناسی ارشد گروه علوم و مهندسی خاک گرایش حاصلخیزی و مدیرعامل شرکت بهینه سازان خاک، تولید کننده انواع کودهای شیمیایی، آلی و زیستی در زمینه سابقه فعالیت شرکت و کارآفرینی در تولید محصولات جدید با بسته‌بندی‌های جدید، ایجاد دفتر تحقیق و توسعه (R & D)  برای ارتقا، بهبود و تنوع تولیدات شرکت و صادرات محصولات به استان‌های مختلف کشور و کشورهای ارمنستان و عراق توضیحاتی ارائه داد.

در بخش دیگری از این کارگاه، مهندس فیض‌پور دانشجوی دکترای توسعه کشاورزی گروه ترویج و توسعه روستایی، کارآفرین مدعو نیز در مورد ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد برای زنان روستایی و توان‌افزایی جامعه محلی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی شغلی، ایجاد کسب و کارهای کوچک روستایی کشاورزی و غیر کشاورزی ، بازاریابی محصولات تولیدی و فروش، ایجاد گلخانه کوچک مقیاس کاکتوس دارویی و صیفی‌جات (گوجه فرنگی و خیار) با روش‌های نوین آبیاری کم مصرف تجربیات خود را با دانشجویان در میان گذاشت.

مهندس داورپناه دانشجوی ارشد گروه علوم و مهندسی خاک، فعال در زمینه تجارت زعفران در مورد ضرورت اشتغال به کار دانشجویان در اوقات فراغت برای تامین سرمایه شروع فعالیت‌های کارآفرینی و شناسایی فرصت‌های ایجاد کسب و کار مناسب به منظور کاهش خطرات شکست، مطالبی را بیان داشت و دانشجویان را به یادگیری عملی و تخصصی در مراکز مربوطه برای کسب تجربه عملی و آشنایی با بازار کسب و کار تشویق نمود.

این برنامه به همت کانون کارآفرینی دانشکده کشاورزی و مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز در راستای آشنایی نودانشجویان با انواع تجربیات و مسیرهای شغلی برای رسیدن به شغل های مورد علاقه شان برگزار شد.

 


( ۱ )

نظر شما :