نشست مشترک اساتید علوم تربیتی دانشگاه های تبریز و جمهوریت سیواس ترکیه

۰۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۰۴۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۲

 

استاد علوم تربیتی دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه با حضور در دانشگاه تبریز و در دیدار با اساتید دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی راه های توسعه همکاری های مشترک دو دانشگاه را مورد بررسی قرار دادند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمدی کاراکاش( Hamdi KARAKAŞ )، دانشیار علوم تربیتی دانشگاه جمهوریت سیواس ترکیه ضمن بازدید از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز در نشستی با اساتید این دانشکده، به بحث و تبادل نظر درباره راه‌های توسعه همکاری‌های دو طرف پرداختند.

دکتر یوسف ادیب، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تبریز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های این دانشکده گفت: دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی که شامل چهار گروه آموزشی علوم تربیتی، روان شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، و علوم عصب شناختی است، یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه تبریز به شمار می رود.

وی افزود: دانشجویان  این دانشکده در رشته های مختلف علوم تربیتی و روانشناسی و دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند و در گروه علوم عصب شناختی نیز فقط در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشجو  پذیرفته می شود. 

دکتر ادیب خاطرنشان کرد: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز از پتانسیل بالایی برای همکاری مشترک با دانشگاه‌های خارجی، از جمله دانشگاه های کشور ترکیه برخوردار است.

دکترحمدی کاراکاش، استاد علوم تربیتی دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه هم در این نشست با اشاره به حوزه های فعالیت خود و معرفی دانشگاه جمهوریت سیواس، گفت: در این دانشگاه 50 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4 هزار نفر دانشجوی خارجی است.

به گفته وی، این دانشگاه در رشته ها و گرایش های مختلفی دانشجو پذیرش و تربیت می کند و این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در بخش های مختلف آموزش و پرورش و سایر مراکز مرتبط استخدام می شوند.

دکتر کاراکاش افزود: همکاری‌های دو دانشکده می تواند در زمینه های تبادل استاد،  برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تعریف پروژه و تالیف مقالات مشترک صورت گیرد.

دکتر حمدی کاراکاش، استاد علوم تربیتی دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه در پایان از بخش های مختلف دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تبریز (آزمایشگاه تکنولوژی آموزشی و محیط برگزاری تدریس خرد، مرکز ساخت و تدوین فیلم و بازی‌های آموزشی، آزمایشگاه علوم عصب شناختی و تجهیزات آزمایشگاهی از جمله  دستگاه ثبت پتانسیل وابسته به رویداد، دستگاه ردیاب چشمی و الکتروانسفالوگراف) بازدید کرد.


( ۱ )

نظر شما :