سخنرانی مسئول مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز در نهمین همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا

۰۶ مهر ۱۴۰۲ | ۰۷:۱۳ کد : ۲۰۴۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۵


مسئول مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه تبریز در نهمین همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا سخنرانی می کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمد طاهری خسروشاهی؛ مسئول مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز امروز پنجشنبه ششم مهرماه در نهمین همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا در شهر خوی سخنرانی می کند.
بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، در این رویداد بین المللی  حدود ۱۵۰  نفر از اساتید و علاقه مندان و شمس پژوهان و مولوی شناسان داخلی و خارجی از کشورهای مختلف به ویژه همسایگان منطقه قفقاز حضور خواهند داشت و هفت سخنران به ارایه آخرین یافته های پژوهشی خود خواهند پرداخت.
گفتنی است؛ موضوع سخنرانی دکتر طاهری خسروشاهی، واکاوی مساله استادان شمس تبریزی به روایت متون تاریخی و کتاب مقالات شمس است که تاکنون به این امر مهم پرداخته نشده است. 
شایان ذکر است؛ مسئول مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز  یکی از اعضای کمیته علمی همایش بین المللی شمس و مولانا است که از سه سال قبل در داوری برخی از مقالات رسیده به همایش، مشارکت علمی داشته است.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مسئول دفتر نمایندگی یونسکو در ایران از جمله سخنرانان این همایش بین المللی هستند.


( ۱ )

نظر شما :