۴ الی ۶ شهریور؛

دانشگاه تبریز میزبان پنجمین کنگره قارچ‌شناسی ایران

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۷ کد : ۲۰۱۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۴

 

پنجمین کنگره قارچ‌شناسی ایران با همکاری انجمن قارچ‌شناسی ایران 4 الی 6 شهریور با حضور استادان، پژوهشگران، دانشجویان، فعالان اقتصادی، کارگزاران نهادهای مختلف و عموم دست‌اندرکاران دانش قارچ‌شناسی و علوم وابسته در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مهدی ارزنلو، دبیر علمی پنجمین کنگره قارچ‌شناسی ایران در این ارتباط گفت: پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران  با شعار "قارچ‌ها برای زندگی بهتر و آینده امن" توسط دانشگاه تبریز و انجمن قارچ شناسی ایران برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تعداد کل ثبت نام کنندگان این کنگره را ۲۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کل ۱۷۸ خلاصه مقاله دریافت شده که از این تعداد ۱۶۳ مقاله پذیرفته شده که در طول کنگره ۳۸ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۲۵ مقاله نیز در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

به گفته وی رده‌بندی و فیلوژنی، فرگشت، ژنتیک، اکولوژی، فیزیولوژی، زیست‌شناسی، قارچ‌های بیمارگر (گیاه، حشرات، دام) اندوفیت، میکوریز، گلسنگ، تجزیه‌کننده، آبزی، خاکزی، جنگل، قارچ‌های خوراکی، دارویی، صنعتی، کنترل بیولوژیک و بیوتکنولوژی، متابولیت های ثانویه، میکوتوکسین ها، زیست پالایی ازجمله محورهای اصلی پنجمین کنگره قارچ‌شناسی ایران در دانشگاه تبریز است.

وی تعداد سخنرانان کلیدی و مدعو این کنگره را ۱۲ (۱۰ سخنران خارجی و ۲ سخنران داخلی) از کشورهای آمریکا، کانادا، هلند، آلمان، سوئد، ایتالیا، مصر و فیلیپین بیان کرد و یادآور شد: در طول برگزاری این کنگره سه  کارگاه ( کارگاه آموزشی آنالیز فیلوژنتیک با ارایه دکتر ابوالفضل نرمانی و دکتر حمیده دارسرایی، کارگاه آموزشی متابولیتهای ثانویه قارچی با ارایه دکتر ابوالفضل نرمانی و کارگاه آموزشی آشنایی با اصول تولید قارچ های دارویی توسط دکتر محمدرضا آصف)برگزار خواهد شد. 

دکتر ارزنلو در ادامه با اشاره به  برنامه های جانبی این کنگره گفت: تجلیل از پیشکسوتان علم قارچ‌شناسی استان، برپایی نمایشگاه های قارچ های ایران (باشگاه ایرانگردی) و نمایشگاه عکس از لنز دوربین و انتخاب بهترین پوستر و  بهترین سخنرانی از جمله این برنامه ها است. 

لازم به ذکر است؛ نخستین کنگره قارچ‌شناسی در سال ۱۳۹۲ در دانشگاه گیلان، دومین کنگره در سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران، سومین کنگره در سال ۱۳۹۶ در دانشگاه کردستان و چهارمین کنگره در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزارشده است.


نظر شما :