معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز خبر داد:

پذیرش دانشجوی بورسیه از میان برگزیدگان برتر در دانشگاه تبریز

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۸ کد : ۲۰۱۴۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۰۱۱

 

تمامی تمهیدات آموزشی لازم برای شروع کلاس های درسی دانشگاه از ابتدای مهر ۱۴۰۲ اندیشیده شده است.
دکتر مصطفی صحرایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: برنامه کلاس های درسی دانشکده ها در حال نهایی شدن هست و امیدواریم از اول مهر شروع سال تحصیلی پر نشاطی داشته باشیم.
دکتر صحرایی در ادامه افزود: پس از سال ها وقفه، امسال دانشگاه تبریز برای اولین بار ، ۶۴ نفر از برگزیدگان برتر داوطلبان ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی از  رشته های مختلف علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی و رشته های کشاورزی دانشجوی بورسیه پذیرش می کند.
وی افزود: پذیرش دانشجویان بورسیه با هدف کمک به نخبگان کشور برای اشتغال و نیز رفع نیاز های آتی مراکز دانشگاهی، صنعت، کشاورزی ‌و مواردی از این دست انجام می پذیرد.
به گفته دکتر صحرایی، این دانشجویان در طول تحصیل از کمک هزینه تحصیلی برخوردار خواهند بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین در رشته مکانیک برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، با بورسیه صنعتی شرکت سایپا، ۱۵ نفر دانشجوی بورسیه مازاد بر ظرفیت اعلام شده، دانشجو پذیرش خواهد شد که این دانشجویان نیز در حین تحصیل، کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه یادآور شد: مذاکره با مراکز صنعتی و کارخانه های استان برای پذیرش دانشجوی بورسیه و برای رفع نیازهای صنایع و شرکت های استانی در حال پی گیری است.
دکتر صحرایی همچنین با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه تبریز و دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد:  بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین این دو دانشگاه، دانشگاه تبریز دانشجوی مشترک پذیرش خواهد کرد که این دانشجویان دو سال در این دانشگاه و بقیه دروس را در دانشگاه فرهنگیان سپری کرده و در نهایت مدرک مشترک دریافت می کنند.
به گفته وی، برای این نوع دانشجویان نیز کمک هزینه تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پروش پرداخت خواهد شد و دانشجویان فارغ التحصیل این نوع آموزش پس از طی مراحل استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اشاره به مجموعه فعالیت هایی که برای جذب داشجویان بورسیه انجام می گیرد، اظهار امیدواری کرد که نخبگان واقعی و استعداد های برتر  برای تحصیل در دانشگاه تبریز جذب شوند.
وی در پایان تصریح کرد: این نوع برنامه ها از یک طرف باعث افزایش اشتغال، کاهش دغدغه خانواده ها و نیز افزایش سطح علمی پذیرفته شدگان دانشگاه تبریز خواهد شد که به نوبه خود در افزایش پتانسیل علمی دانشگاه اثر گذار خواهد بود.


لینک دانلود فایل

( ۵۱ )

نظر شما :