طرح فرهنگی و اجتماعی با عنوان مصباح در دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۲۰۱۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۵

 

 طرح فرهنگی و اجتماعی با عنوان مصباح ویژه کارکنان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام دکتر سعید علیزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در ابتدای این کارگاه آموزشی با تشریح اهداف این طرح گفت: این اولین نشست تخصصی همیاران فرهنگی و اجتماعی با عنوان مصباح است که با حضور تعدادی از کارکنان برگزار می‌شود که در آینده نزدیک این طرح با شرکت گروه‌های دیگر همیاران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه با عناوین مصباح ۲ و مصباح ۳ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه از اجرای این طرح به‌عنوان خود الگوی نهادی بیان کرد و یادآور شد: در دانشگاه مأموریت و برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی و اجتماعی بر اساس بالادستی وزارت علوم، استانداری استان و برنامه‌های راهبردی و کلان دانشگاه تعریف و تدوین‌شده که در همین ارتباط با تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و کمک گرفتن از همیاران فرهنگی و اجتماعی می‌توان بر توسعه فعالیت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه شتاب بیشتری بخشید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه ما باید در اجرای و تدوین برنامه‌های مختلف و متعدد فرهنگی قدرت مانور زیادی داشته باشیم، تصریح کرد: تحقق این مسائل با همفکری و هم‌افزایی همیاران فرهنگی و اجتماعی با مسئولان، مدیران و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود که این طرح در راستای رسیدن به این اهداف و احیاء و توسعه‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه آماده و استقبال از طرح‌ها و ایده‌های نو و جدید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: جامعه و احاد مختلف مردم از دانشگاه انتظار دارند که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگام سایر نهادها و دستگاه‌ها حرکت نمایند و ما نیز در حد توان با کمک شما همیاران فرهنگی و اجتماعی می‌خواهیم در این راستا حرکت نماییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرایی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا نیز در این نشست با اشاره به موضوع خواص و زمان‌شناسی در معرکه فتنه گفت: زمان‌شناسی و تکلیف‌مداری ازجمله مهم‌ترین مؤلفه برای عبور از فتنه‌ها است.

وی افزود: خواص برای حفظ دستاوردهای انقلاب و حرکت در راستای آرمان‌های نظام باید زمان‌شناس و تکلیف مدار باشند و به‌موقع اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرایی در ادامه با تأکید بر اینکه اساتید حوزه و دانشگاه‌ها فرماندهان جنگ نرم هستند و با زمان شناشی و احساس تکلیف می‌توانند بسیاری از فتنه‌های دشمنان را خنثی کنند، تصریح کرد: اگر ما در عصر خویش زمان‌شناس و تکلیف مدار نباشیم و به‌موقع اقدام نکنیم، نمی‌توان به‌راحتی بر فتنه دشمنان انقلاب و اسلام غلبه کرد.

وی افزود: امت اسلام در عصر خویش و در بین سال‌های ۳۷، ۴۰ و ۶۱ هجری به خاطر زمان‌شناس و تکلیف مدار نبودن و به‌موقع اقدام نکردن موجب شهادت سه امام و ضربه زدن به اسلام شدند که ما باید از این دوران درس بگیرم.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت خود گفت: عمده فعالیت این مدیریت در خصوص انجمن‌های علمی، کانون‌های دانشجویی و بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی متمرکزشده است.

وی در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰۶ انجمن علمی و ۲۱ کانون دانشجویی در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه همواره در دوره سال‌های گذشته جشنواره بین‌المللی حرکت که با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، در جایگاه و رتبه‌های برتر، قرارگرفته، به‌طوری‌که در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با کسب چهارده عنوان برگزیده و شایسته تقدیر، در بین دانشگاه‌های سراسر کشور، رتبه برتر را به دست آورد.

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه ما با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع به دنبال ارتقای جایگاه سرمایه اجتماعی هستیم، یادآور شد: در سال گذشته در همین ارتباط ۴۶۰ برنامه‌های مختلف اجتماعی برگزارشده است.

وی اظهار داشت: در ترم‌های آینده برای توسعه فعالیت‌های این مدیریت در نظر داریم با کمک انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی فعالیت خود را با توجه به ظرفیت‌های که در دانشکده‌ها وجود دارد، افزایش بدهیم.

دکتر عادل طاهری، مدیر امور فرهنگی نیز در این نشست تخصصی با تشریح برخی اقدامات این بخش گفت: این مدیریت فعالیت سه تشکل (بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت) و نشریات دانشجویی را پوشش و ساماندهی می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه و گسترش فعالیت‌های این مدیریت در راستای برنامه‌های راهبردی دانشگاه و بر اساس تحقق دستورالعمل‌های بالادستی وزارت علوم و تحقق سیاست‌های فرهنگی کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ارتقاء و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و استفاده بهینه از امکانات موجود با کمک جریان‌ها و تشکل‌های اسلامی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به توسعه و تقویت فضای مناسب معنوی و فرهنگی، ترویج روحیه همکاری و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ازجمله دیگر وظایف این حوزه است.

وی تأکید کرد: برای توسعه و کیفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه می‌توان با کمک شما همیاران فرهنگی و اجتماعی بهبود بخشید.

لازم به ذکر است؛ در این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودی در راستای (اخلاق حرفه‌ای)، حبیب طاهری در خصوص (شناخت فرقه‌های انحرافی) و حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی درزمینهٔ (مسئولیت مدنی) به ارائه مطالب خود پرداختند.

مداحی توسط کربلایی سید علی حسینی از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی بود که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با عنوان مصباح ویژه کارکنان برگزار شد.

بر پایه همین گزارش؛ طرح فرهنگی و اجتماعی با عنوان مصباح با شرکت بیش از ۵۰ نفر از کارکنان برگزار شد.


( ۵ )

نظر شما :