آغاز دوره دانش افزایی اساتید دانشگاه تبریز

۱۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۱ کد : ۲۰۰۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۱۱

دوره های دانش‌افزایی و توانمندسازی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه‌تبریز، از روز گذشته به 4 روز تا 20 تیر ماه در دانشکده فیزیک آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مصطفی صحرایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس ماده یک آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی دانشگاه ها و در راستای ارتقای دانش حرفه ای اساتید دانشگاه، دوره های مهارت دانش‌افزایی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه‌تبریز برگزار می شود.

به گفته وی این دوره با شرکت 180نفر برای چهار گروه عمده دانشگاه شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپزشکی از سوی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، افزود: توسعه پایدار توانمندی ها و شایستگی ها، بهبود مستمر توانمندی ها و مهارت های ادراکی، بهبود مستمر توانمندی در تعاملات علمی بین المللی، بهبود مستمر توانمندی بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه های مرتبط با آموزش و بهره وری اعضای هیات علمی و به خصوص اعضای هیات علمی جوان از جمله اهداف دوره دانش افزایی اساتید این دانشگاه است.

دکتر صحرایی، اضافه کرد: بهره گیری از روش‌های نوین فنون تدریس، آموزش نحوه تهیه طرح درس، آشنایی اساتید با فرآیند علمی سنجش و آزمون متمرکز کلاسی و پایان نیمسال و نیز استفاده از تکنولوژی نوین آموزشی در کلاس‌های درس و آشنایی با این تکنولوژی ها از اهداف مهم این طرح محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این دوره برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی اعضای هیات علمی افزود: در این دوره هر عضو هیات علمی در 4 درس ثبت نام کرده و بر اساس برنامه کلاسی دوره ها(روش و فنون تدریس با تدریس دکتر اسکندر فتحی آذر، آموزش طرح درس با تدریس دکتر طهماسب زاده، ارزشیابی اندازه گیری آزمون با تدریس دکتر شهرام واحدی و تکنولوژی آموزشی در تدریس با تدریس دکتر دهقان زاده) در دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز آغاز شده است.

یادآور می شود: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن 20 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین‌المللی است.


( ۴ )

نظر شما :