اولین رویداد استارت آپی ورزش و سلامت در دانشگاه‌تبریز برگزار شد

۰۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۹۶۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۵۴

اولین رویداد استارت آپی ورزش و سلامت با حضور رئیس دانشگاه‌تبریز، معاون پژوهش و فناوری، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، جمعی از اساتید و با شرکت 14 تیم استارت‌آپ در سالن باران مرکز رشد و فناوری دانشگاه‌تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌تبریز، دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه‌تبریز در آئین آغاز به کار اولین رویداد استارت آپی ورزش و سلامت، با بیان اینکه امروز ما به واسطه رشادت‌ها و پایمردی‌های شهدا، در کشور شرایطی پیدا کرده‌ایم که توانسته‌ایم فعالیت های موثر و مثبتی را برای پیشرفت و توسعه کشور انجام دهیم، خاطرنشان کرد: زمانی که من در جلسات فعالیت‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان و در کل جلساتی که مختص حوزه زیست بوم فناوری است، حضور پیدا می‌کنم جزء عمر خود به حساب نمی‌‌آورم، چرا که چند موضوع در این خصوص شکل می‌گیرد که ارزشمند است؛ اولین مورد به وجود آمدن شرایط کار گروهی در زمینه‌هایی که برای توسعه جامعه مهم است و گرهی از کار مردم گشوده می‌شود، ذهن اساتید و جوانان خلاق، توسعه و نمو پیدا می‌کند و منجر به یک اختراع، نوآوری و پیشرفت می‌شود و این سبب اقتدار و عزت است و در نهایت همه این‌ها انرژی مثبت به انسان انتقال می‌دهند.

رئیس دانشگاه‌تبریز در ادامه افزود: نقطه آغاز فعالیت‌های فناورانه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح بالاتر، برگزاری همین رویداد‌های استارت آپی است. در کشور های مختلف عده‌ای جمع می‌شوند و در باب یک موضوع نقطه نظرات، ایده‌ها و افکار خلاقانه خود را مطرح می‌کنند و در نهایت جمع‌بندی کرده و به نقطه مثبتی می‌رسند.

وی اظهار داشت: در این رویداد‌ها نیز تعدادی از اساتید، دانشجویان و یا کسانی که در صنعت و نهاد‌های اجتماعی و ... هستند دور هم جمع می‌شوند و تجربیات و علم خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند تا نتیجه آن راه گشایی برای امور جامعه شود.

دکتر نصراله زاده با اشاره به اهمیت فوق العاده فعالیت‌های گروهی و بهره‌گیری از افکار مختلف خاطرنشان کرد: ترویج نوآوری، مسئله مهمی است و برگزاری رویداد‌های استارت‌آپی یعنی تلاش در زمینه‌هایی که از ضروریات است و ضمن اینکه راه‌اندازی این فعالیت‌ها راحت است چرا‌که مبتنی بر حل مسائل جامعه و گشایش گرهی از مشکلات مردم است؛ به طور مثال امروزه اکثریت امور بانکی بدون مراجعه به بانک انجام می‌گیرد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود و یا امور خدماتی دانشجویان از قبیل انتخاب واحد و ... به صورت آنلاین انجام می‌گیرد و روند کار تسهیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رویداد‌های استارت‌آپی در حقیقت به نوعی نوزاد واحد‌های فناوری پیشرفته هستند، گفت: گام اول، بسیار مهم است و دانشگاه‌تبریز نیز در این راستا تمام تلاش خود را ایفا می‌کند. این‌ گونه فعالیت‌ها، سیاست‌های راهبردی نظام نیز هستند و در اسناد بالا‌دستی اگر نگاه کنید توجه به فناوری بسیار پررنگ است؛ در حال حاضر نیز در زمینه تولید علم شرایط بهتری داریم و دارا بودن مقام 15 و 16  در دنیا مقام بدی نیست ولی به لحاظ فناوری یک عقب افتادگی‌هایی وجود دارد؛ از لحاظ فرهنگی نیز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی صورت کرفته است.

دکتر نصراله زاده در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد؛ با انجام فعالیت‌های مختلف از جمله رویدادهای استارت آپی که در کشور به راه افتاده است، گام‌های موثری در فناوری برداشته شود و شتاب این مسئله نیز افزایش پیدا کند، در بیانیه گام دوم رهبر معظم‌انقلاب نیز به این مسئله اشاره شده و تحلیل من این است که رشد علمی ما خوب و رشد فناوری نیز بد نیست ولی باید افزایش پیدا کند؛ رویداد استارت آپی می‌تواند به این قضیه کمک بکند.

در آئین اختتامیه اولین رویداد یک روزه استارت آپی ورزش و سلامت، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌تبریز، با بیان‌اینکه، جامعه‌ای که  به دنبال ترقی، رشد و تعالی همه جانبه هم در زمینه مادی و معنوی باشد، یکی از الزامات اساسی بهره‌مندی از نیروی انسانی دارای آمادگی جسمی و روحی بالا است، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی اسلام و فرمایشات بزرگان دین و حتی آیه‌های قرآن به این الزامات اشاره شده است که یکی از آیه‌های معروف که در این خصوص می‌فرماید: « خدایا به اعضای بدنم برای خدمت در راه خودت توانایی بده »

دکتر جلال شیری با اشاره به اینکه جای استارت آپ سلامت و ورزش در بین دیگر استارت آپ ها بسیار خالی بود و این خلأ احساس می‌شد و متقارن شدن این رویداد با عید سعید قربان را به فال نیک می‌گیریم، افزود: خروجی‌های این استارت‌آپ و رویداد‌ها ان‌شالله در آینده نزدیک منجر به تولید محصول و استفاده در جامعه شود. دانشگاه‌تبریز با قدمت دیرینه و جایگاهی که در بین دانشگاه‌های کشور دارد، افتخار دارد که میزبان این رویداد باشد و از تمام رویداد‌ها و فعالیت‌های علمی استقبال و حمایت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌تبریز در سال‌های اخیر به لحاظ نظام‌های رتبه‌بندی جهانی و بین‌المللی که رنکینگ های مختلف وجود دارد صعود چشم‌گیری در حوزه علم، فناوری، پژوهش و نوآوری و ... در بین دانشگاه‌های دنیا داشته است. برنامه راهبردی چهار‌ساله دانشگاه، موید بر بحث پژوهش و فناوری به ویژه شرکت‌های پژوهش و فناور است که حمایت‌های ویژه صورت می‌گیرد.

دکتر شیری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز همه شما برنده هستید چرا که به خود جرأت داده اید تا طرح و ایده خود را مطرح کنید و مهم نیست چه کسانی برنده بشوند بلکه حضور شما در اینجا و شرکت در این رویداد مهم است.

دکتر مهتا اسکندرنژاد رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار‌کنندگان این رویداد گفت: چشم امید ما به شما جوانان است و با کمک شما می‌توانیم به جایگاهی که شایسته آن هستیم، برسیم.

در این رویداد امیر تقی زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی خاطر‌نشان کرد: ورزش و سلامت دو موضوع جدایی‌ناپذیر هستند و بایستی در کنار هم و متصل باشند. سلامت در کنار ورزش می‌تواند تحقق یابد و با ورزش می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد. شما جوانان و دانشجویان مانند زیورآلات ارزشمندی هستید که علاوه بر زمان حال در عرصه‌های بحرانی نیز به کمک و یاری می‌آیید و از کمک و همراهی شما می‌توان برای حل مشکلات بهره کرد.

 در پایان اولین رویداد استارت آپی ورزش و سلامت که با همکاری پردیس علم و فناوری  و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز برگزار شد، از چهار تیم برگزیده تجلیل شد.

 

 


( ۳ )

نظر شما :