تجلیل از دانشجویان مقام آور مسابقات ورزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۹۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۱

در مراسمی از دانشجویان مقام آور مسابقات ورزشی در رشته های مختلف( شنا، فوتسال، دو‌و‌میدانی، تیراندازی و کاراته) دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این آئین با حضور دکتر سجاد توحیدی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و جمعی از اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار شد و از 26 دانشجوی مقام آور و سه نفر از کارکنان دانشکده که به عنوان مربی و سرپرست تیم فعالیت داشتند، با اهدای لوح سپاس و جوایز فرهنگی تقدیر بعمل آمد. 

دکتر سجاد توحیدی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریزگفت: این آئین به منظور تجلیل از تلاش شما دانشجویان و ایجاد انگیزه بیشتر برای توسعه ورزش در دانشگاه بوده است.

وی در ادامه با حمایت از توسعه ورزش در بین دانشجویان در رشته های مختلف افزود: عقل سالم در بدن سالم است که برای تحقق این امر، ورزش کردن بهترین وسیله است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه‌تبریز اضافه کرد: با ورزش کردن می‌توان ضمن حفظ سلامت جسمی، روحی و روانی، از بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و دیگر ناهنجاری‌ها جلوگیری نمود.

در این آئین همچنین تعدادی از اساتید و دانشجویان شرکت کننده با ارایه دیدگاه‌ها و نظرات خود، خواستار فراهم نمودن امکانات، شرایط و بسترهای لازم برای توسعه ورزش در دانشگاه شدند. 

لازم به ذکر است؛ دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در برخی رشته ها از جمله فوتسال و شنا در بین دانشجویان سایر دانشکده ها مقام اول را کسب کرده بودند.

برپایه همین گزارش؛ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر که در حال حاضر در رشته‌های مهندسی برق (گرایش‌های قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل، مهندسی پزشکی)، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) فعالیت می‌کند، در سال ۱۳۴۷ تحت عنوان گروه مهندسی برق در دانشکده فنی سابق با جذب دانشجو در رشته فوق لیسانس پیوسته مهندسی برق (دوره پنج ساله) شروع به کار کرد. این گروه در طی سالیان با افزایش نیروهای علمی خود توانست گرایش‌های مختلف مهندسی برق را در دانشکده فنی تاسیس کرده و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو بپذیرد. در سال ۱۳۸۱ گروه مهندسی برق به ساختمان جدید نقل مکان یافت که در سال ۱۳۸۲ نیز همزمان با اخذ مجوز برای رشته مهندسی کامپیوتر– فناوری اطلاعات و تفکیک دانشکده فنی به دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تغییر نام یافت.

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در حال حاضر با دارا بودن هفت گروه آموزشی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش‌های متعدد و با تکیه بر توان علمی، تحقیقات و پژوهش‌های استادان صاحب نظر خود در راستای اهداف چشم انداز علمی کشور به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد مشغول است.

هم‌اینک این دانشکده با حدود 60 عضو هیئت علمی و حدود 2500 دانشجو، یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز محسوب می‌شود. این دانشکده با تکیه بر اساتید با‌تجربه و به‌‌کمک دانش روز و تحقیقات علمی، در راستای اهداف علمی - پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد گام برمی‌دارد.


( ۳ )

نظر شما :