امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با شرکت فولاد آذربایجان

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۹۹۰۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۵۸

 

دانشگاه  تبریز و شرکت فولاد آذربایجان میانه در راستای  بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این تفاهم‌نامه همکاری بیشتر در راستای گسترش همفکری و همکاری‌های مشترک علمی- پژوهشی، آموزشی و فناوری و برای ارتقای توانمندی‌ها و همچنین برقراری و تقویت ارتباط میان دانشگاه تبریز و فولاد آذربایجان میانه صورت گرفت.

دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه‌تبریز، پیش از امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه دانشگاه‌تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور آماده هرگونه همکاری و کمک به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله با شرکت فولاد آذربایجان میانه و فولاد آذربایجان است، تصریح کرد: امروز دانشگاه‌تبریز به خاطر وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند، یکی از پرافتخارترین و نام‌آورترین دانشگاه‌های ایران، خاورمیانه و جهان است که باید از پتانسیل‌های موجود این دانشگاه در بخش‌های مختلف آن برای توسعه استان و کشورمان بهره برد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌تبریز با تمام توان در خدمت صنایع و جامعه و به ویژه برای رفع نیازهای صنعت فولاد کشور و در این میان فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه است، تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌های ما باید به سمت حل مسئله، ماموریت گرایی، مساله محوری و مهارت محوری حرکت کنند، تا اینکه بتوانند با رفع نیازهای موجود کشور، مشکلی از جامعه و صنعت را برطرف نمایند.

 رئیس دانشگاه‌تبریز، با بیان اینکه در حال حاضر از دانشگاه‌های نسل چهارم به عنوان دانشگاه‌های اثر‌بخش و تاثیرگذاریاد می‌کنند که بتواند مشکلی از صنعت و جامعه برطرف نمایند، یادآور شد: از دانشگاه‌های نسل پنجم نیز به عنوان دانشگاه تمدن ساز و مکتب‌ساز یاد می‌شود که دانشگاه‌های ما نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، ساماندهی و توسعه همکاری‌های ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها را در مسیر عملیاتی شدن ضروری دانست و یادآور شد: صنعت فولاد از جمله صنایع مهمی است که برای رفع نیازمندی‌های این صنعت بزرگ، توسعه تعاملات همکاری مشترک و استفاده از توان تولید علم و فناوری دانشگاه‌ها و انتقال تجربیات صنعت به دانشگاه ضروری است.

 میکائیل عظیمی، مدیر‌عامل فولاد آذربایجان میانه نیز با تاکید بر توانمندی‌های دانشگاه‌ها و توسعه همکاری‌ با دانشگاه‌های استان و به ویژه با دانشگاه‌تبریز با توجه به ظرفیت‌های آنها گفت: در حال حاضر صنعت فولاد در برخی حوزه‌ها از جمله ساخت تجهیزات نیازمند همکاری مشترک با دانشگاه‌ها است که امضای این تفاهم نامه همکاری می‌تواند مقدمه‌ای بر اجرای برخی پروژه‌های مشترک باشد.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر علی پور زیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه‌تبریز با ارایه مطالبی در باب معرفی اقدامات صورت گرفته در پردیس علم و فناوری دانشگاه گفت: هم اکنون 100 شرکت در این بخش از دانشگاه تبریز فعالیت دارند که از این تعداد 37 شرکت دانش بنیان هستند.

در این نشست همچنین مدیران بخش‌های مختلف شرکت فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه با ارایه نظرات، دیدگاه‌ها و تجربه‌های خود، خواستار توسعه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه های استان و به خصوص با دانشگاه تبریز شدند. 

بر پایه همین گزارش؛ اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز فولاد آذربایجان، تاسیس یک واحد پزوهشی مشترک در دانشگاه، انجام داوری و نظارت بر پروژه های تحقیقاتی، برگزاری سمینارها و همایش ها، حمایت و پشتیبانی از پایان نامه های دانشجویی، استفاده از امکانات تحقیقاتی(آزمایشگاه ها و کارگاه ها)، انجام بازدیدهای متقابل علمی و صنعتی، همکاری در زمینه های دوره های کارآموزی و کارورزی دانشجویان، همکاری در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت فولاد و ... از جمله موضوع های تفاهم همکاری مشترک دانشگاه‌تبریز با شرکت فولاد اذربایجان اعلام شده است.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌تبریز و شرکت فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه به امضای دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه‌تبریز و میکائیل عظیمی، مدیر عامل فولاد آذربایجان‌میانه و بهروز مهدوی، عضو هیات مدیره فولاد آذربایجان رسید.

کارخانه فولاد میانه آذربایجان به عنوان اولین تولید کننده میلگرد در شمال غرب ایران در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به بهره ‌برداری رسید. این کارخانه در شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان شرقی و در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار به منظور تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع میلگرد، تسمه، ناودانی و مفتول احداث گردید و از اوایل سال ۱۳۸۰ شروع به کار نموده است.

 


( ۱ )

نظر شما :