بررسی مسائل و مطالبات اعضای هیات علمی بانوان دانشگاه تبریز با حضور رئیس دانشگاه

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۷۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳۲

در نشستی با حضور رئیس دانشگاه تبریز و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، مطالبات و مشکلات پیش روی بانوان هیات علمی اعم از مسائل آموزشی و پژوهشی و صنفی مورد بررسی قرار گرفت.

انتصاب ها در پست‌های مدیریتی مختلف در دانشگاه تبریز بر اساس شایسته‌سالاری و تخصص افراد انجام می گیرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، بابیان اینکه اگر در حال حاضر از این دانشگاه به خاطر کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف در سال‌های اخیر در سطح ملی و بین‌المللی با‌افتخار یاد می شود، به دلیل تلاش و کوشش همه دانشگاهیان و به‌ویژه تلاش و همت شما بانوان سخت‌کوش هیات علمی این دانشگاه بوده است، گفت: امروزه بانوان هیات علمی توانمند با پتانسیل‌های بالا در دانشگاه‌های کشورمان و به ویژه در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند که باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه در بخش‌های مختلف کشور بهره‌مند شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما درگذشته، کمتر از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف استفاده کردیم، تصریح کرد: بانوان در محیط فعالیت خود به دلیل احساس مسئولیت‌پذیری بیشتر، داشتن نظم و انضباط فراوان و دقت نظر در فعالیت‌های خود همیشه مورد تحسین قرارگرفته‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود بابیان اینکه ما باید از بانوان و زنان کشور با توجه به داشتن تخصص، تحصیلات، دانش و توانمندی‌های شان در بخش‌های مختلف کمک بگیریم، یادآور شد: در دانشگاه تبریز نیز بر اساس شایسته‌سالاری و تخصص افراد در پست‌های مدیریتی و در کارگروه‌ها استفاده می‌شود و تبعیض و تفاوت جنسیتی بین بانوان و آقایان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به خاطر پتانسیل‌های فراوانی که در میان بانوان هیات علمی دانشگاه وجود دارد، باید آن‌ها بیش از این‌ها در مدیریت و پیشبرد برنامه‌های راهبردی و کلان این دانشگاه نقش‌آفرینی داشته باشند.

دکتر نصراله‌زاده، مشارکت و فعالیت همه اساتید، کارکنان و دانشجویان در پیشبرد و توسعه اهداف دانشگاه را تعیین‌کننده بیان کرد و افزود: تلاش و کوشش همه دانشگاهیان و به‌خصوص شما بانوان هیات علمی در بخش‌های مختلف این دانشگاه بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است و برای افزایش این سرمایه اجتماعی در حد توان از بانوان، حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه در پاسخ به برخی مطالبات و مشکلات بانوان هیات علمی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و صنفی گفت: ما مسئولان همه مطالبات و خواسته‌های شما بانوان هیات علمی را پیگری خواهیم کرد و در حد توان با کمک شما این مشکلات و برخی کاستی را برطرف خواهیم کرد.

در آموزه‌های دینی، اعتقادی و اسلامی ما مسلمانان جایگاه و مسئولیت زنان مورداحترام بوده است

دکتر سعید علیزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن قدردانی از مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در برگزاری این نشست گفت: ما مسئولان، خادمان و خدمتگزاران شما دانشگاهیان هستیم و در حد توان در تحقق خواسته‌ها و مطالبات شما بانوان در حوزه‌های فعالیت فرهنگی و اجتماعی و دیگر بخش‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه بابیان اینکه ما باید دانشگاه را خانه خود بدانیم، تصریح کرد: برای پیشبرد و توسعه دانشگاه در بخش‌های مختلف باید آن را همچون خانه خود بدانیم و برای ارتقای جایگاه و منزلت آن همگان باید شبانه‌روزی تلاش و همت نمایند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه در آموزه‌های دینی، اعتقادی و اسلامی ما مسلمانان جایگاه و مسئولیت زنان مشخص و مورداحترام بوده است، یادآور شد: امروز دشمن با شبیخون فرهنگی و طرح برخی مسائل و مطالبات زنان درصدد تضعیف جایگاه و منزلت زنان و مردان در جامعه کشورمان هستند که باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان علیه دختران و پسران باشیم.

بررسی مشکلات و تبادل‌نظر در خصوص چالش‌های پیش روی بانوان هیات علمی

دکتر هانیه محجل شجاء، مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان دانشگاه تبریز، نیز در این نشست ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور بانوان هیات علمی در این جلسه گفت: این نشست با حضور رئیس دانشگاه بیشتر به‌منظور بررسی مشکلات و تبادل‌نظر در خصوص چالش‌های پیش روی بانوان هیات علمی اعم از مسائل آموزشی و پژوهشی و صنفی برگزار شد که امیدواریم با طرح این خواسته‌ها و مطالبات در حل مشکلات این بانوان اقدامات مؤثری صورت گیرد.

بر پایه همین گزارش؛ در این نشست که همت مشاور امور بانوان برگزارشده بود، تعدادی از اعضای هیات علمی بانوان شرکت‌کننده به بیان برخی مطالبات، خواسته‌ها و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، صنفی، مسائل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، خدماتی و رفاهی پرداختند که در ادامه رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی و اجتماعی به برخی خواسته‌ها و مطالبات پاسخ دادند و قول مساعد دادند در حد توان در حل این مشکلات تلاش خواهند کرد.

لازم به ذکر است: در حال حاضر نزدیک ۸۰۰ نفر هیات علمی در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱۱ هیات علمی زن است.

 


نظر شما :