جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در دانشگاه تبریز

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۷۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۱

جشن بزرگ ولادت حضرت معصومه و روز دختر با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی و اجتماعی، سرپرست مدیریت امور فرهنگی و دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شهید شفائی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد انوری طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: حضرت معصومه (س) از جهات مختلف ویژگی‌های خاصی داشتند، بسیار محبوب پدر و اهل دانش و علم بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد انوری در ادامه افزود: یک روز عده‌ای از شیعیان به منزل امام کاظم (ع) برای گرفتن پاسخِ تعدادی از سؤالات مراجعه می‌کنند و به دلیل عدم حضور امام، حضرت معصومه (س) به سؤالات پاسخ می‌دهند، درراه بازگشت با خود امام روبرو می‌شوند و قضیه پیش‌آمده را مطرح می‌کنند که امام بعد از مشاهده پاسخ‌های حضرت معصومه می‌فرمایند: «پدرش فدایش شود». به‌غیراز امام کاظم (ع)، پیامبر اکرم (ص) نیز این جمله را خطاب به حضرت فاطمه (س) بارها استفاده می‌کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در قرآن کریم جایگاه ویژه و والایی برای دختر به‌ویژه حضرت فاطمه (س) وجود دارد، خاطرنشان کرد: فرصت‌های مهمی در زندگی وجود دارد که اگر به‌درستی استفاده نشود، نمی‌توان معنای زندگی را درک کرد. دختران می‌توانند به ثروت، قدرت، زیبایی و ویژگی های والای اخلاقی خود افتخار کنند اما در کنار این ویژگی‌ها باید به معنا و مفهوم زندگی بها بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انوری در پایان صحبت‌های خود گفت: معنای زندگی را کسی می‌تواند به درستی درک کند که از فرصت‌های زندگی استفاده کرده و درست انتخاب کند. ما در زندگی خیلی وقت‌ها انتخاب‌های دردناکی داریم که اگر انتخاب درستی از فرصت‌ها نداشته باشیم با مشکلاتی مواجه خواهیم بود. دختران موفق کسانی هستند که ضمن داشتن قابلیت‌ها، انتخاب‌های درستی هم داشته باشند.

گفتنی است اجرای مسابقه، تواشیح، تئاتر و همچنین اهداء جوایز به اسامی «معصومه» و قرعه‌کشی مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار شد.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد انوری جامعه اسلامی


( ۲ )

نظر شما :