انتشار کتاب « مکانیزم گسیختگی دال‌های بتن آرمه (آنالیز و طراحی)» در دانشگاه تبریز

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۹۷۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۰

کتاب « مکانیزم گسیختگی دال‌های بتن آرمه آنالیز و طراحی » در دانشگاه تبریز منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب « مکانیزم گسیختگی دال‌های بتن آرمه (آنالیز و طراحی » با تألیف روبرت پارک و ویلیام آل. گمبل و با ترجمه دکتر جمشید اسماعیلی، استاد گروه عمران-سازه، دانشگاه تبریز و محمدرضا صبحی، کارشناس ارشد عمران-سازه از سوی انتشارات این دانشگاه منتشر شد.

دکتر جمشید اسماعیلی،استاد گروه عمران-سازه، دانشگاه تبریز در پیشگفتار این کتاب گفته که با توجه به اهمیت خاصی که "درس سازه‌های بتن پیشرفته" برای دانشجویان مهندسی عمران دارد، بعد از سال‌ها تدریس کتاب اصلی در بحث دال‌های بتن آرمه، تصمیم به تهیه مجموعهٔ حاضر گرفته شد.

این مترجم می‌افزاید: هدف اصلی ترجمه و تألیف این مجموعه، پاسخ به نیاز مبرم جامعه مهندسی عمران و دانشجویان به یک مرجع کامل در بحث آنالیز و طراحی دال‌های بتن آرمه به زبان فارسی و جامع بودن مطالب کتاب حاضر در مورد مکانیزم گسیختگی دال‌های بتن به همراه شرح نسبتاً کامل و دقیق موضوع بوده است.

به گفته وی در این کتاب سعی شده است ضمن ترجمه صریح متن اصلی زوایای علمی موضوع به دقت و جزییات صحیح بیان گردد هر چند که علی‌رغم تلاش فراوان نواقصی نیز در نحوه بیان مسئله محتمل است که با دقت و راهنمایی‌های اساتید و مهندسین گرانقدر و دانشجویان عزیز مورد بازبینی می‌تواند قرار گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز افزود: این مجموعه ضمن قابلیت کاربرد در طراحی و آنالیز گستره وسیعی از انواع دال‌های بتن آرمه توسط مهندسین مشاور و طراح، برای محققین، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه درک و تحقیق بیشتر در مورد گسیختگی دال‌های بتن آرمه به عنوان یک مرجع بسیار مفید می‌باشد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز انتشار کتاب مکانیزم گسیختگی دال‌های بتن آرمه آنالیز و طراحی دکتر جمشید اسماعیلی استاد گروه عمران-سازه محمدرضا صبحی


( ۱ )

نظر شما :