اولین همایش فینوکام در دانشگاه تبریز برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶ کد : ۱۹۶۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۸۰

 

اولین همایش ملی فین تک ۲۰۲۳ با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس پارک علم و فناوری استان و شرکت‌های برتر فعال حوزه فین تک و تأمین مالی استارتاپی مستقردر پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دبیر اولین همایش ملی شرکت‌های برتر فعال در حوزه فین تک و تأمین مالی استارتاپی در ابتدای این همایش گفت: آذربایجان شرقی راه نرفته زیادی در زمینه فین تک‌ها دارد و این حوزه یک مسئولیت فراگیر بوده و می‌تواند خدمات بهتری برای کسب و کارها فراهم کند که مردم نیز باید در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند تا بتوانند از چنین خدماتی بهره مند شوند. امروزه کارآفرینی‌ها نیز بایستی به سمت استارتاپ های فین تک سوق داده شود تا زمینه ساز توسعه چنین مشاغلی باشیم و با خلاقیت و توانایی شروع کسب و کارهای جذاب را شاهد باشیم. رسالت همایش ملی شرکت‌های برتر فعال در حوزه فین تک و تأمین مالی استارتاپی شفاف سازی چنین مسئولیت‌هایی است تا در این حوزه به تغییرات خوبی دست یابیم.

حامد حافظی، ضمن قرائت بیانیه این همایش گفت: خوشبختانه با برگزاری این همایش به شعار ما می توانیم، جامعه عمل پوشاندیم و اولین شرکت پرداخت یار بودیم که در این منطقه ظهور کردیم و توانستیم سد مافیایی شرکت‌های پرداخت الکترونیک را از تهران بشکنیم و وارد آذربایجان کنیم.

وی افزود: به دلیل برخی ناملایمتی هایی که در استان وجود داشت به تهران کوچ کردیم اما تیم پشتیبانی در تبریز حضور دارد و اگر امروز چنین همایش‌هایی برگزار می‌شود نشان می‌دهد که هنوز تبریز را ترک نکردیم و به شهر تبریز تعصب داریم.

دبیر این همایش همچنین با گلایه از برخی مشکلات خاطر نشان کرد: این همایش تنها همایشی بود که افراد دولتی بیشتر از بخش خصوصی حضور داشتند و متاسفانه حمایت بخش خصوصی بسیار ضعیف بود. امیدوارم با حضور تمامی بخش‌ها در دوره‌های بعدی شاهد همایش‌های ارزشمندتری باشیم. در این سه ماهی که برای برگزاری این همایش تلاش کردیم دشواری‌های زیادی تحمل شد ولی با این شرایط بازهم با تلاش‌های اعضا و حمایت‌های برخی افراد این همایش به سرانجام رسید.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: همانگونه که تلوزیون با گذر زمان به درون خانواده‌ها راه یافت، اینترنت نیز به زندگی مردم راه یافته و تحولات مهمی ایجاد کرده است.

دکتر احمدعلیرضا بیگی ادامه داد: آماده شدن برای پذیرش تغییرات و ظهور اینترنت تحولات عظیمی در روابط جامعه جهانی ایجاد کرده است و شاهد تغیرات بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

 مهندس صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در خصوص برگزاری همایش‌های کسب و کار گفت: برگزای این قبیل همایش‌ها امروزه زیاد احساس می‌شود و امید دارم جوانان بسترهای استان را شناسایی و استفاده کنند و فضا به سمتی سوق یابد که از کارمند پروری خارج و به سمت کارآفرین پروری حرکت کنیم.

دکتر سعید جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در رابطه با مزایای شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند، اظهار کرد: مزایایی که این شرکت‌ها از آن بهره مند می‌شوند می‌توان به معافیت مالیاتی تا زمان کسب مجوز دانش بنیان و یا کسب پروانه بهره برداری اشاره کرد. آذربایجان شرقی در حوزه‌هایی همچون صنایع غذایی و متاورس، پتانسیل‌های فراوانی دارد که بایستی از چنین ظرفیت‌هایی در توسعه کسب و کارها بهره مند شد.

رونمایی از تمبر این همایش و معرفی کسب و کارهای برتر و موفق در حوزه کاری مرتبط از دیگر برنامه‌های اولین همایش فینوکام تبریز بود.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز همایش فینوکام نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رئیس پارک علم و فناوری استان حوزه فین تک و تأمین مالی استارتاپی


نظر شما :