بررسی نحوه ساماندهی امور رفاهی دانشجویان بین المللی در دانشگاه تبریز

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۴۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۲


طی نشستی، نحوه ساماندهی امور رفاهی و اسکان دانشجویان بین المللی در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی، دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دکتر مجنونی، مدیر امور پژوهشی، دکتر محمد رسول خدادادی، مدیر تربیت بدنی، محمد شهری، مدیر امور خدمات دانشجویی و دکتر آرمان جلالی ، رییس اداره دانشجویان بین المللی برگزار شد.   

 دانشجویان بین المللی می توانند سفیران فرهنگی و علمی باشند
 دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی در ابتدای این نشست گفت: دانشجویان بین المللی سفیران فرهنگی و علمی کشورمان هستند که از بدو ورود به دانشگاه باید تحت نظارت و ساماندهی قرار گیرند، بطوریکه احساس غریبی و نارضایتی نداشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای جذب و پذیرش دانشجوی بین المللی با توجه به زیرساخت های لازم در دانشگاه تبریز باید مدیران بخش های مختلف، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم را داشته باشند، تصریح کرد: با تشکیل شورای راهبردی بین المللی برای نحوه جذب دانشجوی غیر ایرانی، می توان بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف نمود.

ضرورت توجه به امور رفاهی و ساماندهی موارد مربوطه به مسایل رفاهی دانشجویان بین المللی
 دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و  بین‌المللی هم در این نشست با تشریح وضعیت دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در این دانشگاه گفت: با راه اندازی و افتتاح دفتر نمایندگی امور کنسولی دانشجویان بین المللی در دانشگاه میزان قابل توجهی از مشکلات دانشجویان بین المللی حل شد، به طوریکه این اداره، الگویی برای سایر دانشگاه ها در رفع و حل مشکلات دانشجویان بین المللی شده است.
وی افزود: دغدغه اصلی در مورد دانشجویان بین المللی، توجه به امور رفاهی و ساماندهی موارد مربوطه به مسایل رفاهی این دانشجویان، اسکان آنها در خوابگاه ها، اقامت کوتاه شان و دیگر هزینه خدماتی و نظارتی است.   

لزوم همکاری های همه جانبه برای پذیرش دانشجویان بین المللی
محمد شهری، مدیر امور دانشجویی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه ما باید در جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی سیاست های راهبردی و کلان مشخصی داشته باشیم، گفت: داشتن نقشه راه و سیاست های راهبردی و کلان مشخص در این زمینه ضروری است، چرا که بدون داشتن برنامه نمی توان موفق عمل کرد.
وی افزود: در جذب و پذیرش دانشجوی بین المللی نه تنها بایستی دانشگاه ها خودشان احساس وظیفه نمایند، سایر دستگاه و نهادها از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، مراکز بهداشتی و ... باید در این خصوص به وظایف خود عمل نمایند. 
لازم به ذکر است؛ هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر دانشجوی بین المللی در دانشگاه تبریز در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز دانشجویان غیر ایرانی همکاری‌های علمی و بین‌المللی


( ۱ )

نظر شما :